۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 39717
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۷
  • ارسال توسط :
۶۹۵ هزار و ۵۰۰ اصله نهال به صورت رایگان در استان قزوین توزیع می شود
۶۹۵ هزار و ۵۰۰ اصله نهال به صورت رایگان در استان قزوین توزیع می شود
امسال و در هفته منابع طبیعی

۶۹۵ هزار و ۵۰۰ اصله نهال به صورت رایگان در استان قزوین توزیع می شود

پنج مدرسه در سطح استان قزوین نیز دارای نهالستان دانش آموزی هستند.

با توجه به درخواست بهره‌برداری از ۷۳ معدن به مساحت ۲۴۴ هزار و ۵۹۶ هکتار در سطح استان قزوین تنها با هشت معدن جمعا به مساحت ۲۷۰ هکتار، یعنی حدود یک دهم درصد درخواست، موافقت شد.

مهندس محسن قاسم‌زاده ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به خبرنگاران استان گفت:امسال و در هفته منابع طبیعی ۲۹۵ هزار و ۸۰۰ اصله نهال صنوبر در مساحت ۲۷۰ هکتار در هفته منابع طبیعی توسط داوطلبان و با نظارت این سازمان در سطح استان کاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد ؛ ۴۰۰ هزار اصله درحت نیز از گونه‌های سنجد، بادام، ارغوان، زیتون تلخ، ون و صنوبر نیز در راستای طرح کشوری کاشت یک میلیون درخت، بین مردم استان قزوین برای کاشت توزیع می شود.

قاسم زاده با تاکید بر اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در کاهش سیل و خسارت ناشی از سیل، افزود: در سال جاری طرح های آبخیزداری اجرا شده در رودبار الموت شرقی به میزان ۶ هزار و ۱۱۹ متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال اجرا شد.

وی در رابطه با واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی به ۲ دستگاه اجرایی امور اراضی و بنیاد مسکن نیز به خبرنگاران رسانه ها گفت: حدود ۲۰ فقره زمین به مساحت ۵۶۵ هکتار به منظور بهره‌برداری در زمینه کشاورزی، ۲۰ فقره زمین با ۴۸۴ هکتار مساحت برای امور غیرکشاورزی در اختیار امور اراضی قرار گرفت و هفت فقره زمین به مساحت ۵۷ هکتار هم برای ساخت مسکن روستایی به بنیاد مسکن تخصیص داده شد.

این مقام مسوول با تاکید بر حفظ حقوق مردم از منابع طبیعی براساس آیین نامه‌ها، مصوبات و قوانین موجود در زمینه پلاک‌های رفع تداخل شده در سال ۱۴۰۲ تاکنون، خاطرنشان کرد: از میان یک هزار و ۲۰۰ پلاک شناسایی شده به مساحت یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار طی سال جاری، ۸۱۲ پلاک در مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۵۰ هکتار رفع تداخل شده و باقیمانده ان هم تا نیمه نخست سال آینده رفع تداخل می شود.

مهندس قاسم زاده در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برگزار شده توسط این سازمان، گفت: علاوه بر آموزش روزانه به کارمندان سازمان، جذب یک هزار و ۳۴۵ داوطلب همیار طبیعت از اقداماتی بود که در سال جاری صورت گرفت و در همین راستا به ۳۲ هزار دانش آموز در شبکه شاد آموزش های لازم ارایه شد و پنج مدرسه در سطح استان نیز دارای نهالستان دانش آموزی هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.