۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 41181
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۹
  • ارسال توسط :
۶۲ درصد مشترکان گاز استان قزوین کم مصرف هستند
۶۲ درصد مشترکان گاز استان قزوین کم مصرف هستند

۶۲ درصد مشترکان گاز استان قزوین کم مصرف هستند

در سال گذشته۸۰ میلیارد تومان پاداش به ۳۲۹ هزار مشترک کم مصرف پرداخت شد.

اصلی ترین ذینفعان ما شهروندان هستتد و گازرسانی به آحاد جامعه را رسالت خود می دانیم. 

مهندس علی حجتی پور ، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های استان قزوین با مطلب فوق گفت: پرونده توسعه گازرسانی به شهر و روستا تا سال آینده بسته می شود و استان سبز می شویم.

وی افزود: در استان قزوین ۲۸ شهر و ۸۵۰ روستا داریم که همه شهرها به صورت ۱۰۰ درصدی گازرسانی شده و ۹۴.۶ درصد روستاها تحت پوشش هستند. 

این مقام مسوول ادامه داد: از ۸۵۰ روستای استان بر اساس شاخص ها ۷۷۴ روستا مشمول گازرسانی هستند که ۶۷۸ روستا تاکنون گازرسانی شده و ۱۳ روستا در هفته دولت به شبکه متصل می شوند. 

وی گفت: در ۴۹ روستا عملیات گازرسانی به صورت همزمان در حال اجراست که  ۲۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

مهندس حجتی پور اضافه کرد: ۷ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار است و ۲۰ روستا امسال در برنامه گازرسانی قراردارد که در مجموع ۲۷ روستا در سال جاری گازرسانی می شود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: ۲۰ روستا باقی می ماند که سال آینده تکمیل شده و همه روستاها از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی یادآور شد:  عمده روستاهای باقیمانده در مناطق الموت شرقی و غربی و طارم سفلی و کوهین قرار دارد که مناطق کوهستانی و صعب العبور هستند. 

این مقام مسوول تاکید کرد: سرانه گازرسانی هر مشترک ۴۵ میلیون تومان است که برای روستاهای باقی مانده بیش تر شده و به ۱۱۷ میلیون تومان رسیده است که البته از وزیر نفت مجوز گرفته شده است تا با سرانه جدید بتوانیم روستا های باقی مانده را گازرسانی کنیم. 

این مدیر افزود: مصرف گاز در استان ۹ میلیون مترمکعب در روز است که این پیک مصرف در زمستان به دو برابر و ۱۸ میلیون مترمکعب می رسد که باید مدیریت شود.

مهندس حجتی پور یادآورشد: ۴۹۷ هزار و ۳۶۶ مشترک گاز در استان داریم که بخش صنعتی ما ۴۰۳۰ واحد تولیدی از نعمت گاز برخوردارند که ۳۰ درصد مصرف را بخود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد : ۵ میلیارد تومان برای لوله کشی گاز منازل برای ۷۲۷ خانوار مددجود هزینه شده است و در بهینه سازی موتورخانه مشترکان و مراکز اموزشی و دانشگاهها نیز ورود کردیم. 

وی افزود: میزان مصرف گاز در استان قزوین طی چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ برای تمامی مشترکین «بدون نیروگاه» ۸۳۴ میلیون متر مکعب و نیروگاه شهید رجایی ۷۶۰ میلیون متر مکعب است. در مجموع تا به امروز ۴۹۷ هزار و ۳۶۶ مشترک گاز در استان قزوین وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: ۴ هزار و ۳۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۳۰ درصد مصرف گاز در طول سال به این واحدهای صنعتی تعلق دارد، همچنین ۴۱ درصد از گاز به نیروگاه تحویل داده می‌شود و ۲۱ درصد آن به بخش خانگی تعلق دارد.

وی درباره نوسازی موتورخانه ها نیز بیان کرد: در سه سال گذشته ۱۱۶۰ واحد موتورخانه با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در استان نوسازی شده است که با این نوسازی ۲۵ درصد صرفه جویی گاز شده است. 

مهندس حجتی پور تاکید کرد: امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی موتورخانه های مشترکین در استان قزوین هزینه خواهد شد. 

این مقام مسوول تصریح کرد: در سال گذشته و از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند در بخش مصارف خانگی به مشترکانی که ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته اند از پاداش برخوردار شدند که در این راستا۸۰ میلیارد تومان پاداش به ۳۲۹ هزار مشترک کم مصرف پرداخت شد. 

وی یادآور شد: ۶۲ درصد مشترکان استان قزوین کم مصرف هستند که پاداش از ۳۵ هزار تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پاداش به مشترکین پر مصرف پرداخت شده است.

این مقام مسوول کسب رتبه برتر در تبلیغ اقامه نماز و انتخاب شرکت در میز خدمت و اردوهای زیارتی و سیاحتی و سه تور رسانه ای را از موفقیت های شرکت‌گاز استان قزوین بیان کرد و افزود: پژوهشی با عنوان طراحی و ساخت دستگاه عیب‌یاب پوشش PCMX و پروژه پژوهشی طراحی و ساخت کنتور بر پایه نوسانگر سیالی و پروژه پژوهشی تجاری‌سازی نشت‌یابی با پهباد و پروژه مطالعه و بررسی تکنولوژی نوین صنعت صورت گرفته است که این موارد از دستاوردهای شرکت گاز در حوزه دانش‌بنیان  قرار دارد. 

مهندس حجتی پور در پایان با بیان اینکه خبرنگاران به خوبی اخبار شرکت گاز را انعکاس می‌دهند، افزود: شرکت گاز بی‌منت در خدمت جامعه و مشترکین عزیز به ویژه تمامی ذی‌نفعان است. تلاش می کنیم اقدامات انجام شده را توسط خبرنگاران منعکس کنیم و جا دارد از تلاش اصحاب رسانه در این راستا تقدیر و تشکر شود‌. 

در پایان این نشست خبری که با همت روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین برگزار شده بود ؛ از رسانه های استان قزوین تقدیر شد.