۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش جهان
  • شناسه : 37032
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
  • ارسال توسط :
۵ فوتبالیست برگزیده برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳
۵ فوتبالیست برگزیده برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳

۵ فوتبالیست برگزیده برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳

لیونل مسی شانس اصلی برای کسب هشتمین توپ طلا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ است.

رقابت برای توپ طلای ۲۰۲۳ با اهدای جام پایانی فصل ۲۳-۲۰۲۲ به پایان رسید. فوتبالیست‌های سراسر جهان برای دریافت معتبرترین جایزه انفرادی فوتبال در طول فصل گذشته تلاش کردند. چندین بازیکن برای تشدید رقابت به منظور کسب توپ طلای ۲۰۲۳ به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند.

sportskeeda، کریم بنزما در سال ۲۰۲۲ برنده این جایزه شد. برخلاف سال ۲۰۲۳، در سال قبل برنده توپ طلا از قبل مشخص بود، زیرا که این بازیکن فرانسوی یک سر و شانه بالاتر از رقیبش بود. با این حال، پیش‌بینی اینکه چه کسی امسال برنده توپ طلا می‌شود، کار دشواری است.

بدون مقدمه، بیایید نگاهی به پنج بازیکن برگزیده برتر برای کسب توپ طلای امسال بیندازیم.

۵- کوین دی بروین آرسنال اف سی – منچسترسیتی – لیگ برتر

کوین دی بروین در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان اروپاست و هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند با این تصور مخالفت کند. استاد خط میانی بلژیکی، معمار اصلی منچسترسیتی بود، زیرا آنها در دوره گذشته سه‌گانه قاره‌ای را کسب کردند.

دی بروین که در آن زمان در بهترین شرایط خود بود، از هیچ می‌توانست موقعیت‌ خلق کند. این بازیکن ۳۱ ساله در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای تیم پپ گواردیولا در ۴۹ بازی در تمامی رقابت‌ها ۱۰ گل به ثمر رساند و ۳۱ پاس گل داد.

او قطعاً از شانس‌های اصلی برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳ است.

۴- کیلیان امباپه – پاری سن ژرمن – پیش‌فصل
۵ فوتبالیست برگزیده برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳ | رقابت نزدیک مسی، امباپه و هالند

در دنیایی که وقتی صحبت از توپ طلا به میان می‌آید، تنها تمرکز بر دستاوردهای فردی است، کیلیان امباپه می‌توانست محبوبیتی برای کسب این جایزه در سال جاری باشد. اما متاسفانه اینطور نیست.

علیرغم کسب عنوان قهرمانی لیگ یک با پاری سن ژرمن و کسب افتخارات فردی باورنکردنی، این بازیکن فرانسوی احتمالاً در فاصله کوتاهی از بردن توپ طلا به خانه متوقف خواهد شد.

امباپه کفش طلای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را به دست آورد. او حتی در فینال مقابل آرژانتین برای فرانسه هت‌تریک کرد اما تیم ملی فرانسه در نهایت این فینال دیدنی و نفسگیر را در ضربات پنالتی باخت. این بازیکن ۲۴ ساله همچنین فصل ۲۰۲۲-۲۳ را به عنوان بهترین گلزن لیگ یک به پایان رساند.

اما با توجه به دستاوردهای شگفت‌انگیزتر همتایانش، او ممکن است امسال فقط در بهترین حالت بر سکوی توپ طلا قرار گیرد.

۳- رودری اف سی اینترناسیونال – منچسترسیتی – فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲-۲۰۲۳

رودری بازیکن خط میانی منچسترسیتی اکنون خود را به عنوان بهترین هافبک در جهان معرفی کرده است. این بازیکن اسپانیایی بسیار باهوش و از نظر تکنیکی ماهر است که کمک‌هایش در سه‌گانه قاره‌ای منچسترسیتی در فصل گذشته حیاتی بود.

او در خط هافبک همه چیز را در بهترین حالت نگه می‌دارد، هر زمان که نیاز باشد جنگنده می‌شود و وظیفه خود را برای محافظت بیشتر از دفاع سیتی انجام می‌دهد. رودری در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینترمیلان گل برتری منچسترسیتی را به ثمر رساند. او همچنین در تابستان امسال با اسپانیا قهرمان لیگ ملت‌های یوفا شد.

رودری امسال به عنوان یکی از شانس‌های اصلی برای رسیدن به سکوی توپ طلاست.

۲- ارلینگ هالند اتلتیکو مادرید – منچسترسیتی – پیش‌فصل دوستانه

ارلینگ هالند به منچسترسیتی پیوست و در اولین فصل خود در انگلیس، حریفان را با توانایی گلزنی پربار خود به وحشت انداخت. او در حال حاضر در سن ۲۳ سالگی یک مهاجم خارق‌العاده است و بدون شک بهترین در جهان است.

روشی که او برای شکستن رکوردهای سیتی در فصل گذشته به کار برد او را بسیار بر سر زبان‌ها انداخت. او در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای منچسترسیتی در ۵۳ بازی در تمامی رقابت‌ها ۵۲ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد.

او در آینده مطمئنا چندین جایزه توپ طلا را به دست خواهد آورد، اما شاید امسال سال او نباشد.

۱- لیونل مسی لیگ ۲۰۲۳ – مرحله یک‌هشتم نهایی: اورلاندو سیتی اس سی – اینتر میامی سی اف

بی‌شک لیونل مسی شانس اصلی برای کسب هشتمین توپ طلا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ است. مسی آرژانتین را به جام جهانی قطر که احتمالاً آخرین جام جهانی او بود فرستاد و در این تورنمنت برنده توپ طلا شد، هفت گل به ثمر رساند و برای آلبی سلسته قهرمان جام جهانی شد. او مجموعه‌ای از نمایش‌های مسحورکننده را ارائه داد تا به عنوان بهترین فوتبالیست تمام دوران شناخته شود.

او همچنین فصل داخلی بسیار خوبی را با پاری سن ژرمن پشت سر گذاشت و در آخرین فصل حضورش در پایتخت فرانسه عنوان قهرمانی لیگ یک را به دست آورد. مسی در ۴۱ بار حضورش در تمام رقابت‌ها برای پاریسی‌ها در فصل گذشته ۲۱ گل به ثمر رساند و ۲۰ پاس گل داد.