۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » کارگری- کارمندی
  • شناسه : 29258
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
  • ارسال توسط :
۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال جدید افزایش یافت
۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال جدید افزایش یافت

۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال جدید افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای جامعه کارگری حداقل مزد ماهانه برای سال آینده ۵۷ و ۴ دهم درصد افزایش پیدا کرد.

حجت الله عبدالملکی افزود: قدرت خرید مطلق جامعه کارگری در سال آینده ۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد یعنی ۹ درصد بیش از تورمی که سال گذشته داشته ایم.

وی گفت: بر این اساس عمده افزایش روی حداقل دستمزد که مبنای کسورات بیمه و بازنشستگی است، سبب تقویت مستمری بازنشستگی می‌شود و با افزایش درآمد کارگران، بهره وری تولید افزایش پیدا خواهد کرد و بخش کارگری انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت.

وزیر تعاون افزود: افزایش قدرت خرید جامعه کارگری، به تقاضای موثر در اقتصاد و رونق بخش تولید کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ آقای حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز صبح در هشتمین جلسه شورای عالی کار با نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگری دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: قدرت خرید مطلق جامعه کارگری سال آینده ۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد یعنی ۹ درصد بیش از تورمی که سال گذشته داشتیم افزایش خواهد یافت. از طرفی عمده افزایش روی حداقل مزدی که مبنای کسورات بیمه و بازنشستگی است اتفاق افتاده است و برای تقویت مستمری بازنشستگی اتفاق خیلی خوبی افتاده است و نکته سوم اینکه با افزایش درآمد کارگران دو اتفاق خوب برای حوزه تولید هم می‌افتد، اولا که بهره وری تولید افزایش پیدا خواهد کرد به جهت اینکه با رشد قابل ملاحظه‌ای درآمد بخش کارگری این کارگران عزیزمان انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت و تلاش بیشتری خواهند داشت ثانیا با افزایش قدرت خرید جامعه کارگری تقاضای موثر هم در اقتصاد بیشتر خواهد شد و این خودش به رونق بخش تولید کمک خواهد کرد.