۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 16051
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
  • ارسال توسط :
۵۰ هزار تا یک میلیون تومان؛ جرایم کرونایی
۵۰ هزار تا یک میلیون تومان؛ جرایم کرونایی

۵۰ هزار تا یک میلیون تومان؛ جرایم کرونایی

اگر متخلف جریمه خود را پرداخت نکند از طرق دیگر به عنوان بدهکاری فرد محسوب خواهد شد.

رئیس جمهور با اعلام میزان جریمه‌های مصوب برای افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: خروج فرد مبتلا از قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان و نزدن ماسک به محض خروج از خانه ۵۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.

دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم انسداد مسیر انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: طبق مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا؛ به محض آنکه شخصی از ابتلای خود به کرونا مطلع شد، موظف است بلافاصله به محل کار و خانواده خود اطلاع دهد، باید دو هفته در قرنطینه بماند و حق ندارد از قرنطینه خارج شود.
رئیس جمهور گفت: در صورت تخلف فرد مبتلا و خروج وی از قرنطینه، متخلف به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برای هر نوبت تخلف جریمه می‌شود، ساز و کار اعمال این جریمه‌ها و سامانه مربوطه مشخص شده و وزارت بهداشت و درمان نیز مسئول است و جریمه‌ها نیز به حسابی که از سوی این وزارتخانه اعلام خواهد شد، واریز می‌شود و اگر متخلف جریمه خود را پرداخت نکند از طرق دیگر به عنوان بدهکاری فرد محسوب خواهد شد.

روحانی ماسک نزدن را یکی دیگر از مصادیق تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: همه افراد جامعه باید به محض خروج از منزل و حضور در جامعه و اجتماعات از ماسک استفاده کنند؛ اگر کسی از ماسک استفاده نکند ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی، بسیج، ناظران و بازرسان ما وظیفه دارند مشخصات افراد متخلف را ثبت کرده و به وی اعلام کنند و فرد خاطی نیز باید ظرف دو هفته در حساب اعلامی وزارت بهداشت و درمان مبلغ جریمه را واریز کند و اگر واریز نکرد بدهکار است و از طرق مختلف از حساب او کسر خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: نیروی انتظامی از ابزار و وسایل در اختیار استفاده خواهد کرد، ممکن است کسی ماسک نزند و با کسی هم مواجه نشود، اما در عین حال به این فرد ابلاغ می‌شود که فلان روز در فلان خیابان شما بدون ماسک بوده اید و باید ۵۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنید.
آقای روحانی افزود: مصوبات امروز تنها مربوط به تهران بزرگ است و البته ممکن است به استان‌های دیگر مورد نیاز نیز تعمیم یابد.
رئیس جمهور فعالیت اصناف را یکی دیگر از محور‌های مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواند و گفت: اگر فرد خدمت دهنده در اصناف پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نکند همچنین اگر به افرادی که دارای ماسک نیستند نیز خدمت دهد، جریمه خواهد شد.
آقای روحانی گفت: افراد متخلف در اصناف در مرحله اول تذکر دریافت می‌کنند، در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت ادامه تخلفات یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، در صورت ادامه این روند در مرحله چهارم کسب و کار فرد متخلف پلمپ خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: اصناف موظفند هم خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هم به افرادی صرفا خدمت دهند که از ماسک استفاده می‌کنند.