۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 36519
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
  • ارسال توسط :
۴۰ زوج جوان پیوند ازدواج خود را جشن گرفتند
۴۰ زوج جوان پیوند ازدواج خود را جشن گرفتند
در قزوین ؛

۴۰ زوج جوان پیوند ازدواج خود را جشن گرفتند

در ابتدای ازدواج خداوند یک هدیه می دهد که مودت، انس و الفت و رحمت است.

به مناسبت هفته گرامیداشت ازدواج و پیوند آسمانی امیرمومنان حضرت علی( ع)و حضرت فاطمه زهرا( س) عصر پنجشنبه مراسمی با عنوان جشن وصال آسمانی و آسان با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، تاجیک مدیرکل طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان، اسلامی صدر سرپرست فرمانداری، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و جمعی از خانواده ها در سرای بهشتیان خانه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد. 

آیت الله عابدینی در این مراسم گفت:  سالروز ازدواج امیر مومنان روز مبارکی است و می دانیم خداوند این محفل را تحویل گرفته و برای شما جشن گرفته است.

وی بیان کرد: این نشانه های خداست که از جنس شما همسری آفریده است تا آرامش زندگی شما ایجاد شود و در ابتدای ازدواج خداوند یک هدیه می دهد که مودت، انس و الفت و رحمت است. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند با لطف خود زندگی را با برکت و رحمت توام می کند و ازدواج نشانه خداشناسی و یک صحنه جشن تمام عیار قرآنی است.

IMG_20230622_220035_553

وی افزود: برخی فکر می کنند اگر ازدواج کنند فقر و فلاکت سرش می ریزد که این نگاه دنیایی است اما خداوند فرموده ازدواج فقر را برطرف می کند و انکس که نگاه معنوی دارد با اتکا به خداوند وارد ازدواج می شود. 

عابدینی بیان کرد: ازدواج نسخه برطرف شدن گرفتاریهاست بشرط آن که خود را پیش فروش نکنیم و  دنبال تشریفات نرویم. 

وی اظهار داشت: جوانانی که دور هم جمع شده اند باید به هویت خود اهمیت دهند و در حفظ آن کوشا باشیم. 

عابدینی یادآورشد: هویت ما برگرفته از مسائل دینی است و باید مراقب باشیم رسانه های غربی هویت فرهنگی ما را نگیرند و وقتی اصالت ما به پیامبران وصل است باید از آنها الگو بگیریم. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بایستی رفتار فاطمه با علی را ببینیم و اخلاق پیامبر را مطالعه کنیم و ببینیم زن در نگاه اولیا و اوصیا چگونه است. 

وی بیان کرد: امیدواریم زندگی پر برکتی داشته باشید و فرزندان صالحی به جامعه تقدیم کنید. 

آیت الله عابدینی خطاب به زوج های جوان یادآورشد: با همدیگر بسازید و شرایط همدیگر را درک کنید به خانواده همدیگر احترام بگذارید تا پایه زندگی شما  مستحکم شود