۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17337
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
  • ارسال توسط :
۴۰۶ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند
۴۰۶ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

۴۰۶ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

تا کنون پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وقایع خبری– متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.

دکتر سیما لاری افزود: از دیروز تا امروز ۷ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۵ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ ۴۰۶ بیمار دیگر قربانی شدند

    سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید، افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.   خانم لاری گفت:  ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.    

    سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.  

دکتر لاری افزود: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا شده است.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.