۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » دانش و فناوری
  • شناسه : 29009
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
  • ارسال توسط :
۳۴ هزار معلم جدید استخدام می شوند
۳۴ هزار معلم جدید استخدام می شوند

۳۴ هزار معلم جدید استخدام می شوند

امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون استخدامی است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از استخدام ۳۴ هزار معلم جدید خبر داد و گفت: امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون استخدامی است.

قاسم احمدی لاشکی افزود: آزمون استخدامی جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و دارندگان مدرک کارشناسی با حداکثر ۳۶ سال، کارشناسی ارشد با حداکثر ۴۰ سال و دکتری با حداکثر ۴۵ سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و به افراد متأهل و دارای فرزند یک یا چند سال به شرط سنی اضافه خواهد شد.
وی گفت: شرکت کنندگان در آزمون استخدامی باید مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت خود را تا دوم خرداد ۱۴۰۱ کسب کرده باشند.
احمدی لاشکی افزود: استخدام به صورت بومی است و هر فرد با توجه به ظرفیت پذیرش تنها در استان محل سکونت خود پذیرفته خواهد شد و قابلیت انتقال به استان‌های دیگر را ندارد.
وی گفت: سه برابر میزان پذیرش شده از میان افراد قبول شده در آزمون انتخاب می‌شوند که پس از مصاحبه و گزینش تعداد مورد نظر پذیرش خواهند شد و پذیرفته شدگان باید یک دوره یک ساله یا در دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی بگذرانند.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش افزود: دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها از جمله معلمان غیر رسمی در آموزش و پرورش می‌توانند با مدرک حداقل کارشناسی در این آزمون شرکت کنند.
احمدی لاشکی با تاکید بر این که هیچ آزمون جداگانه‌ای برای معلمان غیر رسمی برگزار نخواهد شد گفت: طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است که معلمان غیر رسمی به ازای هر سال خدمت از نمره ویژه‌ای در این آزمون برخوردار شوند.
وی افزود: بیش از ۷۰ هزار معلم سال آینده بازنشسته می‌شوند و تعدادی از دانش آموزان نیز ۱۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و بنابر این ما باید کمبود معلم‌ها را از طریق آزمون استخدامی سال آینده جبران کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار بود امسال برگزار شود که به دلیل تغییر دولت و نبود تثبیت مدیریت در آموزش و پرورش به اردیبهشت سال آینده موکول شد.
احمدی لاشکی افزود: با دستور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش ساعت کاری ۲۰ هزار معلم خرید خدماتی از ۴۴ ساعت به ۲۴ ساعت کاهش یافت و حقوق این معلمان نیز کسر نشده و طبق روال گذشته پرداخت خواهد شد.
وی گفت: همچنین طبق این دستور این معلمان از بیمه و عیدی کامل نیز برخوردار می‌شوند.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش به سرایداران و خدمتگزاران مدارس اشاره کرد و گفت: رتبه بندی معلمان مشمول سرایداران و خدمتگزاران مدارس نمی‌شود، اما ما پیگیری افزایش حقوق آن‌ها از روش‌های دیگر هستیم.