۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » اقتصاد » قزوین
  • شناسه : 40020
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
  • ارسال توسط :
۳۰ فروردین پایان مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی
۳۰ فروردین پایان مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی

۳۰ فروردین پایان مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی

از مودیان درخواست داریم تا ارسال اظهارنامه های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی در سامانه مودیان و انجام تغییرات تا پایان فروردین ماه است.

 سید محمود موسوی صانع تاکید کرد: از مودیان درخواست داریم تا ارسال اظهارنامه های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا ما نیز بتوانیم حداکثر سه روز پیش از پایان موعد مقرر پذیرای اظهارنامه های مستند شده توسط مودیان باشیم.

  وی افزود: این اولین دوره ای است که اظهارنامه مالیاتی توسط سامانه ارسال و دریافت می شود و با وجود اینکه مدیریت و پشتیبانی ۲۴ ساعته از سامانه انجام می شود و حتی در عید نوروز هم همکاران ما به صورت کشیک از این سامانه پشتیبانی می کردند، اما باز هم ممکن است اتفاقی بیفتد و سامانه دچار قطعی شود یا بستر دیتا در ساعات پایانی با مشکل مواجه شود.  

مدیرکل امور مالیاتی استان ضمن اشاره به اعمال تغییرات قانون ارزش افزوده در سامانه مودیان، تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی امسال برابر قانون بودجه ای را مصوب کرد که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و صندوق فولاد یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود.  

به گفته موسوی ، در واقع این یک درصد از محل تامین متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.

  وی ادامه داد: این نرخ از ابتدای سال ۱۴۰۳ از ۹ به ۱۰ درصد ارتقا پیدا کرده و مودیان باید محاسبات مربوطه را در صورت حساب های خود با نرخ ۱۰ درصد انجام دهند و اظهارنامه را بر این اساس تنظیم و ارسال کنند.