۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 14694
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
  • ارسال توسط :
۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند
۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند

۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند

مردم خواهش می‌کنیم که از سفرهای غیر ضرور بخصوص در ایام تعطیلات جدا پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از بستری شدن ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد.

پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار کرونای در استان بستری هستند و ۶۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فروردین ماه که اوج شیوع ویروس کرونا بود ۳۶۰ بیمار در استان بستری بودند این سوال مطرح است که چرا در شرایط فعلی آمار بیماران کرونا زیاد است.

نامدار با یادآوری اینکه از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در کشور اجباری شده است افزود: بدون تردید اگر به طور کامل موارد بهداشتی رعایت می‌شد نباید شاهد آمار بالای بیماران بستری بودیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان در دوره تثبیت بیماری کرونا با یک شیب ثابت قرار دارد و این وضعیت نگران کننده است و هر نوع گشایش جدیدی باید با بررسی دقیق صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: استان قزوین در یک وضعیت ثبات رو به افزایش قرار دارد و شروع مدارس و دانشگاه‌ها بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند مشکلات جدیدی را به همراه داشته باشد.

نامدار تاکید کرد: شرایط فعلی را باید حداقل تا پاییز با ثبات نگه داریم تا بتوانیم با ذخیره سازی مناسب و تجدید نیروی کارکنان و مدافعان سلامت به استقبال پاییز و زمستان سخت برویم چرا که در این فصل علاوه بر ویروس کرونا شاهد آنفلوآنزا فصلی هم خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر قزوین و شهرستان تاکستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و شهرستان‌های البرز و بوئین زهرا نیز در وضعیت هشدار هستند و تنها شهرستان آوج در وضعیت سفید به سر می‌برد.

سرپرست علوم پزشکی استان قزوین گفت: نگران هستیم که با توجه به در پیش بودن چند روز تعطیلی موج سفرهای مردم شروع شود که این سفرها بسیار خطرناک خواهد بود لذا از مردم خواهش می‌کنیم که از سفرهای غیر ضرور بخصوص در ایام تعطیلات جدا پرهیز کنند.