۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » انرژی » قزوین
  • شناسه : 26298
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
  • ارسال توسط :
۳۰۰ بقعه متبرکه کشور به نیروگاه های خورشیدی مجهز شده اند
۳۰۰ بقعه متبرکه کشور به نیروگاه های خورشیدی مجهز شده اند

۳۰۰ بقعه متبرکه کشور به نیروگاه های خورشیدی مجهز شده اند

بیشترین میزان ایجاد نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه، مربوط به استان خراسان رضوی است .

وقایع خبری / حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل امامزادگان و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه در سطح کشور گفت : یکی از اتفاقات خوبی که در بقاع متبرکه در سطح کشور روی می دهد، ایجاد نیروگاه های خورشیدی است.

وی گفت: راه اندازی این نیروگاه ها کمک زیادی به تولید برق در کشور شده و هم موجب ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه می شود.

مدیرکل امامزادگان و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشورتصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ بقعه متبرکه در کشور در مقیاس های مختلف، از پنج کیلو وات تا صدکیلو وات مجهز به نیروگاه های خورشیدی می باشند.

حجت الاسلام نوروزپور عنوان کرد: این نیروگاه ها وارد مدار شده و در حال تولید برق می باشند و به دنبال توسعه این نیروگاه ها در بقاع متبرکه و همچنین موقوفات دیگری که نمی توان استفاده دیگری از آنها کرد، می باشیم. مانند زمین هایی که آب مناسب برای استفاده کشاورزی ندارند، لذا مزرعه های خورشیدی در این زمین ها ایجاد می شود و درآمد آن خرج نیست واقف می شود.

وی گفت: بیشترین میزان ایجاد نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه، مربوط به استان خراسان رضوی است که حدود یک مگاوات برق وارد چرخه تولید می کند.