۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 37521
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
  • ارسال توسط :
۲۵۱ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند
۲۵۱ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند
در هزار و ۶۷۳ مدرسه ؛

۲۵۱ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

تمامی معلمانی که در مدارس غیر انتفاعی فعالیت می‌کنند حقوقشان با معلمان مدارس دولتی یکسان خواهد شد.

امسال ۲۵۱ هزار دانش آموز در هزار و ۶۷۳ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان مطلب فوق  افزود: ۱۷ هزار معلم هم امسال سر کلاس درس حاضر می‌شوند وتدریس‌ می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تحصیل اتباع گفت:این گروه متاسفانه به موقع به مدارس مراجعه نمی‌کنند و یا بازمانده از تحصل می‌شوند.  

سیاهکالی مرادی افزود: سال گذشته ۹۶۰ بازمانده از تحصیل داشتیم که کمتر از ۵۰۰ نفر از این افراد با کمک دستگاه‌های مختلف به تحصیل بازگشتند.

  وی درباره روند توزیع کتب درسی هم گفت:کتب درسی مقطع ابتدایی توزیع شده و متوسطه اول در حال توزیع است و کتب متوسطه دوم و سوم نیز در طول هفته توزیع خواهد شد.  

مدیر کل آموزش و پرورش از اجرای پروژه مهر با حضور معاونین اداره کل خبر داد و اظهار داشت: تیمی ۱۲ نفره متشکل از وزارت آموزش و پرورش قبل از تعطیلات با حضور در تمام مناطق ۱۴ گانه موضوع بازگشایی مدارس را بررسی کردند و از روند اجرای کلیه اقدامات رضایت داشتند.

  سیاهکالی مرادی در ادامه از انجام اقدامات زیربنایی برای آماده سازی فضای مدارس در طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت:۲۴ پروژه در هفته دولت افتتاح شد و ۲۵ پروژه تا پایان مهر و آبان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و استخر ۹ دی خیابان راه آهن نیز پیشرفت خوبی دارد.  

وی با اشاره به اینکه بخشی از مدارس استان فرسوده شده و عمر آن‌ها بین ۳۰ تا ۴۵ سال است، گفت: ساختار فیزیکی مدارس یکی از عمده‌ترین مشکلات اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین است.

  وی از نبود نماز خانه در ۱۴۳ مدرسه استان خبر داد و اظهار داشت: در تعدادی از این مدارس جمعیت دانش آموزان آن به ۲۰۰ نفر می‌رسد.  

سیاهکالی مرادی بیان کرد:در ۱۹ ماه گذشته هم ۴۳ چمن مصنوعی در استان احداث شده است و ساخت ۸ اتاق ورزش و ۳ سالن ورزشی نیز در دست اقدام است.   وی در ادامه گفت: پارسال برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تامین نیاز‌های مدارس بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان  هزینه شد.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ثبت نام در مدارس در حوزه ابتدایی بر اساس سکونت انجام می‌شود گفت:در سایر مدارس با توجه به شرایط و مقررات ثبت نام انجام می‌شود که به طور مثال ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از طریق سامانه انجام خواهد شد.

  سیاهکالی مرادی اظهار داشت: در برخی از مناطق به دلیل شرایط و وضعیت و همچنین سطح فرهنگی منطقه اولیاء کمترین مشارکت را در پیشرفت مدارس دارند و انجمن اولیاء و مربیان در هر مدرسه نقش ویژه‌ای را در پیشرفت سطح مدارس دارند.  

وی دریافت هزینه در زمان ثبت نام را تخلف دانست و تاکید کرد: انجمن اولیاء و مربیان موظف است که از دریافت اجباری هزینه ثبت نام جلوگیری کند.

  سیاهکالی مرادی در باره هوشمندسازی مدارس استان گفت: شیوه و سیاست هوشمندسازی مدارس تحت تاثیر ورود انواع نرم افزار‌ها و سخت افزار‌ها قرار دارد.  

مدیرکل آموزش و پرورش به موضوع تغییر کاربری مدارس اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به شرایط مدرسه و موقعیت مکانی آن به منظور ایجاد درآمد برخی مدارس فضایی را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند.  

سیاهکالی مرادی به موضوع خرید خدمات اشاره کرد و افزود:سال گذشته ۱۴۴ نفر خرید خدمات داشتیم و رایزنی با استان البرز انجام شد و قرار شد نیروی قرارداد معین بگیریم و ۵۷ نفر که دارای مدرک مرتبط با فعالیت‌های آموزشی بودند به استان البرز اعزام شد.  

وی گفت: طرحی از سوی معاونت مدارس غیر دولتی برای یکسان سازی حقوق این گروه ارائه شد و تمامی معلمانی که در مدارس غیر انتفاعی فعالیت می‌کنند حقوقشان با معلمان مدارس دولتی یکسان خواهد شد.    

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص کمبود مدرسه در منطقه مهرگان اظهار داشت:نوسازی مدارس در جریان این کمبود‌ها قرار دارد.

  سیاهکالی مرادی در ادامه تاکید کرد: در شهرستان البرز با منابع مولد سازی اقدامی در دست انجام است و می‌توان با منابع مولد سازی ۳ تا ۴ مدرسه ایجاد کرد.

  وی به سرویس مدارس هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته که تعطیلی مدارس زیاد بود اولیاء به دلیل همین تعطیلی‌ها از پرداخت کرایه امتناع می‌کردند و طبق توافقات انجام شده با دستگاه‌های ذیصلاح نرخ مشخصی برای خودرو‌ها و سرویس‌ها در نظر گرفته شده است.