۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12931
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
  • ارسال توسط :
۲۵۰ طرح در حوزه آب و  فاضلاب شهری و روستایی در استان  افتتاح می‌شود
۲۵۰ طرح در حوزه آب و  فاضلاب شهری و روستایی در استان  افتتاح می‌شود

۲۵۰ طرح در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان افتتاح می‌شود

بیش از ۶۰ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های استان در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: امسال ۲۵۰ طرح در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتباری معادل ۲۵۰ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود.

داراب بیرنوندی افزود : وظیفه دولت‌ها تأمین آب و برق مطمئن است و در این میان تا مشارکت همگانی نباشد هیچ هدفی محقق نمی‌شود.

وی گفت: با انتشار ویروس کرونا مشکلاتی در کشور ایجاد شد و اگر کمک همگانی و مشارکت مردم نبود مشکلات بیشتری را متحمل می‌شدیم و امروز هم برای کاهش چالش‌ها باید مردم را در کارها دخالت دهیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: در موج اول انتشار ویروس کرونا شاهد افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب شرب در استان بودیم که ما را با چالش جدی مواجه کرد و با اقدامات انجام شده و فرهنگ سازی توانستیم با کمک رسانه‌ها این میزان را به ۲۱ درصد کاهش دهیم.

بیرنوندی یادآور شد: اگر مشارکت رسانه‌ها نبود با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شدیم و این روند باید استمرار داشته باشد تا کارها به نتیجه برسد.

وی گفت: متوسط دسترسی به آب شرب پایدار در جهان ۸۵ درصد و ایران ۹۹.۶ درصد و در استان ۹۹.۹ درصد است که در این میان میزان دسترسی مردم روستا در جهان به آب شرب سالم ۵۳ درصد، در ایران ۸۲.۵ درصد ایران و در استان قزوین ۸۶ درصد است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: میزان دسترسی به انرژی برق پایدار در جهان حدود ۹۶ درصد و در ایران ۱۰۰ درصد و روستاها ۷۶ درصد در جهان و در ایران ۹۶ درصد است.

بیرنوندی گفت: در استان قزوین ضمن ارائه خدمات مستمر به بیش از ۵۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی هرساله اعتبارات ملی و استانی را برای اجرای طرح‌ها هزینه می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۷۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرها و روستاها هزینه شده که ۱۰۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۹ کیلومتر شبکه فاضلاب با حفر ۴۱ حلقه چاه عملیاتی شده است.

بیرنوندی اضافه کرد: در برنامه کوتاه مدت نسبت به حفر ۵ حلقه چاه اقدام شد و سه حلقه در سه ماه آینده حفر می‌شود و در میان مدت آبرسانی شهر قزوین در دست اقدام است که سال آینده فاز اول آن افتتاح خواهد شد تا کمبود آب جبران شود.

طرح آبرسانی به ۳۸ روستای آذربایجان غربی آغاز شد - خبرگزاری مهر ...

وی اظهار داشت: همچنین طرح آبرسانی از سد طالقان در حال اجراست و تا سال آینده ۲۵۰ پروژه در قالب «پویش الف ب ایران» با اعتباری باغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور در بخش صنعت آب و برق عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: سرانه تولید آب برای هر نفر در استان قزوین را حدود ۲۱۰ لیتر است که در این راستا کمبودهایی داریم و اگر منابع آبی را مدیریت نکنیم با چالش و کمبود مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها مشکلات ما جدی است و باید هزینه‌ها کمتر شود تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کنیم.

بیرنوندی تصریح کرد: تا پایان سال عملیات آبرسانی در ۲۷ روستا در استان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بدهی‌های آبفای استان نیز گفت: بیش از ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم و در حالی که یک پنجم هزینه‌های شرکت از محل دریافت آب بها تأمین می‌شود
اگر مشترکان بدهی خود را پرداخت نکنند در ادامه طرح‌های عمرانی دچار مشکل می‌شویم.

بیرنوندی افزود: بیش از ۶۰ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و با کمک رسانه‌ها باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت دهیم تا با مدیریت منابع از مصر ف بی رویه جلوگیری شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.