۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 22057
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
  • ارسال توسط :
۱۹۳ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند
۱۹۳ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

۱۹۳ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۲۰۵ نفر از آنها بستری شدند.
وی گفت : مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسید.

آخرین آمار کرونا؛ ۱۹۳ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

دکتر لاری افزود : خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
وی گفت: چهار هزار و ۳۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. دکتر لاری افزود : تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی گفت: هم اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.
خانم لاری افزود : همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

میزان عمل به شیوه نامه های بهداشتی پایین و نگران کننده است

لاری گفت: نمودار ابتلا و بستری کرونا با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانها با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجه هستند. میزان عمل به پروتکل های بهداشتی نیز همچنان پایین و نگران کننده و طبق آخرین گزارش ها ۵۶ درصد است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با توجه به رابطه معنادار بین میزان عمل به پروتکل های بهداشتی و افزایش بیماری و با توجه به افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا در همه استانها و سرایت بسیار بالای این ویروس، در صورت پایین ماندن میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهی افزایش روز افزون موارد بستری و مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: پیروزی بر کرونا نیازمند همبستگی حاکمیت و شهروندان است و در این مسیر نیازمند تقویت عزم ملی برای شکست این بیماری هستیم. امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرای در اعمال محدودیتهای مصوب و همدلی مسئولانه مردم در اجرای این محدودیت ها شا هد کاهش روند ابتلا به کرونا در کشور باشیم.