۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13490
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
  • ارسال توسط :
۱۸۸ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست  دادند
۱۸۸ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست  دادند

۱۸۸ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست دادند

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بهتر شدن نسبی وضع شیوع کرونا در استان ها گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری ، با بیان اینکه مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید، افزود: از دیروز تا امروز ۲۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۷۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است، گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری گفت:  ۳۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: استانهای تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با همچنین گفت: برغم تلاش محققان در ایران و سایر کشورها برای تولید واکسن یا دارو برای پیشگیری و درمان بیماری کووید۱۹، اما هنوز هیچ واکس یا دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد و بهترین راه همان سه ضلع مثلث طلایی شکست کرونا یعنی  استفاده از ماسک ، حضور نیافتن در اماکن عمومی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است . 

  تعداد جان باختگان کرونا امروز در مقایسه با ۱۹ تیر ( پنجشنبه ) که رکورد ۲۲۱ فوتی در کشور شکسته شد، ۳۳ نفر کاهش دارد و در مقایسه با دیروز ۴۵ نفر افزایش یافته است.