۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » جامعه » درمان
  • شناسه : 18628
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
  • ارسال توسط :
۱۰۱ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست دادند
۱۰۱ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست دادند

۱۰۱ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست دادند

غییر در کنش‌های فردی و اجتماعی در مسیر مبارزه با کرونا امری اجتناب ناپذیر است .

وقایع خبری- متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۴۳۸ نفر رسید

دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۱۳ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۱۰۱ بیمار جدید کرونا

  سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر رسید، افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴ هزار و ۳۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  

  سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه  ۴۹۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تاکنون ۷ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۳۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  

میانگین موارد بستری و فوت به علت کرونا

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته، میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر نسبت به هفته قبل روند کاهشی داشته است. میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته دوم دی حدود ۶ و ۴ دهم نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز در استان‌های مازندران، گلستان، تهران، اردبیل و گیلان است.
وی افزود: همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته دوم دی حدود ۱۲ و نیم نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وضعیت کرونا در مازندران

دکتر لاری گفت: با وجود مشاهده شیب نزولی در نمودار موارد مثبت بستری و همچنین نمودار موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور، میانگین بروز در هر دو شاخص یاد شده در استان مازندران با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: همان طور که پیش‌تر نیز به اطلاع رسید هم اکنون شهرستان‌های ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در این استان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند و هرگونه سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط مردم استان مازندران، وضعیت بیماری را در این استان به مراتب سخت‌تر کرده و تعداد بیشتری از شهرستان‌های این استان را به وضعیت قرمز تبدیل خواهد کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییر در کنش‌های فردی و اجتماعی در مسیر مبارزه با کرونا امری اجتناب ناپذیر است و امیدواریم با ایستادگی در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری شرایط، شاهد بهبود روز افزون وضعیت بیماری در همه کشور باشیم.

  دکتر سیماسادات لاری افزود: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.