۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 4540
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
  • ارسال توسط :
۱۰۰ موکب در اربعین حسینی توسط سازمان اوقاف برپا می شود
۱۰۰ موکب در اربعین حسینی توسط سازمان اوقاف برپا می شود

۱۰۰ موکب در اربعین حسینی توسط سازمان اوقاف برپا می شود

برای اولین بار نزدیک ۲۰ هزار هییت مذهبی برای انجام برنامه های دهه اول محرم از ما کمک گرفتند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با برپایی ۱۰۰ موکب در مرزهای داخلی و داخل کشور عراق و اماکن متبرکه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تسهیل می شود.

حجت الاسلام غلامرضا عادل ، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه اکران نمایش عاشورایی «غریبه شام» در مورد برپایی موکب در ایام اربعین، اهمیت استفاده از ابزار هنر در انتقال پیام عاشورا و مهمترین اقدامات فرهنگی در سال جاری گفت: از آنجا که در مراسم اربعین امسال پیش بینی می شود زائران بیشتری در این رویداد بزرگ دینی شرکت کنند لذا نیازمند خدمت رسانی بهتری هستیم.
با اقدامات انجام شده امسال درصددیم ۱۰۰ موکب برپا کنیم که تعدادی از آنها در مرزها و در داخل کشور و تعدادی هم در کشور عراق در اماکن متبرکه خواهد بود و امیدواریم بتوانیم خدمات لازم را به زائران ارائه کنیم.  
وی درباره اولویت برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اعتبارات معاونت فرهنگی تابع موقوفات است و در سال جاری چند برنامه را در دستور کار داشتیم که یکی از انها تاسیس مراکز افق(مرکز اجتماعی، فرهنگی، قرآنی در بقاع متبرکه بود که با هدف تقویت بعد اجتماعی فعالیت های فرهنگی شکل گرفت و بعد از آن در مناسبتهای مختلف مانند حادثه سیل هم ورود کردیم و به آسیب دیدگان کمک شد.
همچنین ویژه برنامه ای برای دانش آموزان در تابستان و اوقات فراغت آنها داشتیم و در ایام محرم نیز برنامه های بصیرت عاشورایی و یک کار جدید برنامه «شمیم حسینی» در قالب نمایشگاه برای کمک به هیئت های مذهبی بود که اقلام مود نیاز هییت ها تامین شد و برای اولین بار نزدیک ۲۰ هزار هییت مذهبی برای انجام برنامه های دهه اول محرم از ما کمک گرفتند.