۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 14261
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
  • ارسال توسط :
۱۰۰ مادر باردار مشکوک به کرونا در تایباد شناسایی شدند
۱۰۰ مادر باردار مشکوک به کرونا در تایباد شناسایی شدند

۱۰۰ مادر باردار مشکوک به کرونا در تایباد شناسایی شدند

تاکنون ۲۲ درصد مادران باردار مبتلا به کووید ۱۹ در تایباد زایمان کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با اجرای طرح غربالگری مادران باردار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۰ مادر باردار دارای علائم مشکوک به کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

دکتر حیدر احسانی  افزود: از این تعداد مادر باردار نتیجه آزمایش کرونای ۳۵ نفر مثبت اعلام شده که میانگین سنی آنها بین ۲۰ تا ۴۰ سال می‌باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مادران باردار  این شهرستان از نظر بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: ۸۰ درصد مادران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان که زایمان کرده‌اند در حوزه شهری این شهرستان بودند که از این تعداد ۲۵ درصد مربوط به شهر کاریز تایباد می‌باشد.

وی افزود: تاکنون ۲۲ درصد مادران باردار مبتلا به کووید ۱۹ در تایباد زایمان کرده‌اند که تاکنون فقط یک نوزاد در بدو تولد مبتلا به این بیماری بوده و دیگر نوزادان همه از این نظر سالم هستند. 

دکتر احسانی ادامه داد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ۵۷ کودک مشکوک به این بیماری شناسایی شدند که از این تعداد نتیجه آزمایش ۹ نفر مثبت اعلام شده است.

وی گفت: تاکنون انتقال ویروس از شیر مادر به شیرخوار اثبات نشده بنابراین با توجه به تاثیر این ماده غذایی در ارتقای ایمنی نوزاد، مادران مبتلا به کووید ۱۹ نباید نوزاد خود را از شیر محروم کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: مادر شیرده مشکوک یا مبتلای قطعی به کووید ۱۹ باید به صورت مستمر دست‌های خود را با آب و صابون بشوید یا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کند.

وی ادامه داد: این مادران هنگام تغذیه کودک باید از ماسک استفاده کنند و در صورت عطسه یا سرفه بر روی دستمال، بی درنگ آن را دور انداخته و مجدد دست‌ها را با آب و صابون بشویند یا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کنند.

شهرستان مرزی ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. این شهرستان از مشرق و جنوب شرقی هم مرز با کشور افغانستان است.