۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 19980
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
  • ارسال توسط :
۱۰۰ درصد  روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین به اینترنت متصل می شوند
۱۰۰ درصد  روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین به اینترنت متصل می شوند

۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین به اینترنت متصل می شوند

98 درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به حوزه ارتباطات دسترسی دارند.

محمدجواد آذری جهرمی در شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین گفت : امروز ۱۳ میلیون دانش آموز،  یک میلیون معلم، ۱۴۰ هزار استاد و چهار میلیون دانشجو از فضای مجازی استفاده می کنند و آموزش به وسیله فضای مجازی برقرار است.  

وی اضافه کرد: ۹۸ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به حوزه ارتباطات دسترسی دارند و تنها ۲ درصد از جمعیت کشور از این فضا بهره مند نیستند.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۶ درصد روستاهای کشور از زیرساخت اینترنت بهره مند شده اند و ۱۶ درصد از برنامه ششم توسعه جلوتر هستیم.

  آذری جهرمی افزود: میانگین بهره مندی استان قزوین از این فضا پایین تر از کشور است و به دلیل جغرافیای خاص این استان است که تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل می شوند.

  وی گفت: از ماه های قبل احداث ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری آغاز شده که تا به امروز ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و باقی مانده هم در آینده ای نزدیک به اتمام خواهد رسید.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در این سفر ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در مسیر الموت اختصاص داده ایم که عملیات عمرانی آن به زودی آغاز می شود.   

آذری جهرمی گفت: ۱۸۰ سایت برای پوشش تلفن همراه باید در استان قزوین احداث شود که تمامی شهرستان ها از این میزان سهم دارند و برای این موضوع هم اعتبار لازم اختصاص پیدا کرد و باید با فازبندی لازم این اتفاق صورت گیرد.  

وی گفت: برای استفاده از پیام رسان های داخلی باید زیرساخت های مختلفی ایجاد شود ولی اگر بخواهیم در این زمینه ورود کنیم چاره ای به جز انجام یک کار گروهی با محوریت شورای عالی فضای مجازی نداریم.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وقتی ۲.۷ درصد تولید اقتصاد دیجیتال در آمار ناخالص ملی به ۶.۴ رسیده یعنی اتفاقاتی در این زمینه رقم خورده است و از این پس هم با تمام قدرت ادامه خواهیم داد.

  آذری جهرمی اضافه کرد: در زمینه شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اقدامات بسیار زیادی را انجام داده است و درصد رشد این وزارتخانه از دستگاه های دیگر بالاتر است.