۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی
  • شناسه : 3599
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۱
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر
یگان حفاظت میراث فرهنگی قزوین پیگیر سرقت کتیبه است
یگان حفاظت میراث فرهنگی قزوین پیگیر سرقت کتیبه است

یگان حفاظت میراث فرهنگی قزوین پیگیر سرقت کتیبه است

امیدواریم پیگیری‌ها به نتیجه برسد و ما هم دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم

علیرضا خزائلی در خصوص سرقت کتیبه خطی نفیس از آب انبار مولاوردیخان گفت: بخشی از این کتیبه در سال‌های گذشته به سرقت رفته بود و متأسفانه این کتیبه هم اخیراً به سرقت رفته است که جای تأسف دارد.

وی بیان کرد: این آب انبار برای کارهای فرهنگی در اختیار بخش خصوصی است و متولی خاصی دارد و بدیهی است صیانت از آن بر عهده متولیان کنونی است که شاید غفلت کرده‌اند اما یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با جدیت پیگیر این سرقت است تا به نتیجه برسیم.

خزائلی یادآور شد: یک احتمال هم وجود دارد که شاید متولی این مجموعه این کتیبه را جابجا کرده باشد که موضوع در حال بررسی است تا گزارش کاملی از آن داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: در خبرها برخی ارزش این کتیبه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرده‌اند که این قیمت گذاری منطقی نیست و اصولاً ما در میراث فرهنگی نمی‌توانیم قیمت یک شیء تاریخی را به سرعت قیمت گذاری کنیم و از نگاه ما یک اثر یا دارای ارزش است یا ارزش لازم را ندارد که این کتیبه با ارزش است اما اینکه مبغلی برای آن تعیین شود منطقی نیست و اصالت ندارد.

وی در خصوص سرنوشت این حادثه گفت: به هر حال این سرقت متأسفانه صورت گرفته و باید مانند همه سرقت‌های تاریخی که پیگیری قانونی دارد این موضوع در مسیر قانونی خود طی شود و امیدواریم پیگیری‌ها به نتیجه برسد و ما هم دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم اما باید متولی فعلی آب انبار سردار هم پاسخگو باشد تا نگرانی ما هم برطرف شود.

** وقایع خبری : اکنون این سوال پیش می آید با توجه به ارزشمندی این کتیبه چرا تاکنون فکری اساسی برای حفاظت از آن نشده و جبران این خسارت از سوی مسوولین میراث فرهنگی استان قزوین چگونه خواهد بود؟ با توجه به این سرقت ، برای مراقبت از سایر آثار باستانی موجود در سطح استان ، این اداره کل چه تدابیری را اندیشیده است ؟