۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روان شناسی و مشاوره » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 14118
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۷:۳۵
  • ارسال توسط :
یک کتاب – یک نویسنده
یک کتاب – یک نویسنده

یک کتاب – یک نویسنده

پاسخ به والدین نوشته دکتر سیما فردوسی

* دکتر کبری درویش پیشه

دکتر سیما فردوسی متولد ۱۳۳۲ در کرمان است . او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی  روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است و تحصیلات خود را در دو مقطع  کارشناسی ارشد  و دکترا در کشور انگستاندر رشته روان شناسی بالینی دانشگاه لندن به پایان رسانده است و سال ۱۳۶۲به ایران باز می گردد ودر جاهای مختلف از جمله مرکز روانپزشکی رازی، دانشکده علوم توانبخشی مشغول به کار می شود و اکنون علاوه بر عضویت در هیات علمی دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی به عنوان کارشناس حوزه روان شناسی با رادیو و تلویزیون همکاری جدی دارد .

اودر ارزیابی وضعیت روانی جامعه معتقد است که جامعه تب دارد و میزان  افسردگی، اضطراب و وسواس در جامعه به میزان بالایی رسیده است و مسائل روانی دیگر نیز نظیر پرخاشگری و ترس نیز به وفور در میان افراد دیده می‌شود که جامعه کمی به کمک نیاز دارد. 

* پاسخ به والدین

” پاسخ به والدین ” که تاکنون بیش از ۱۵ بار  تجدید چاپ شده است ؛ کلیدهای تربیت کودکان ونوجوانان است . دکتر فردوسی درباره این کتاب نوشته است : این کتاب به طرح رایج ترین مسائل مربوط به تربیت فرزند پرداخته است . این مطالب غالبا به صورت پرسش و پاسخ هستند ، در قالب نکاتی کاملا کاربردی و با نگاهی بومی و با توجه به سنت خانواده ایرانی مطرح شده اند و بر اساس تجربیات ارزشمند سالها مشاوره ، تحقیق ، تدریس و مادری کردن مولف به دست آمده اند .

” پاسخ به والدین ” را موسسه انتشارات صابرین چاپ و منتشر کرده و۱۲۰صفحه وشانزده فصل دارد . مشکلات ناشی از هیجان های طبیعی – وضعیت روانی مادر چه تاثیری بر جنین دارد ؟ ، تولد فرزند دوم ،مرگ ، مهد کودک ، تحصیلات فرزندان ، مشکلات اضطرابی ، کودکان مشکل دار ، درآستانه بلوغ ،خواهران وبرادران ازجمله  عنوان های فصل های گانه این کتاب است  .

** یک سوال و یک پاسخ از این کتاب

– علت دروغ گفتن کودکان چیست ؟

* یکی ازعلت های دروغ گفتن کودکان ، ترس است .علت دیگر آموختن از بزرگ تر هاست .می توان در این رابطه به کودک آموزش داد .