۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 40185
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
  • ارسال توسط :
یک کتاب خوب؛کتاب « برنامه ریزی و راهکارهای مقابله با بحران»
یک کتاب خوب؛کتاب « برنامه ریزی و راهکارهای مقابله با بحران»
انتشارات رویای آبی منتشر کرد

یک کتاب خوب؛کتاب « برنامه ریزی و راهکارهای مقابله با بحران»

در بحران هدف‌های عمده به خطر افتاده است و فرصت براي تصمیم‌گیری نيز بسيار كم است

کتاب « برنامه ریزی و راهکارهای مقابله با بحران» تالیف مشترک پیمان پژمانفرد، احسان باقری آقابابا و احسان زارع از سوی انتشارات « رویای آبی » منتشر و روانه بازار کتاب شد .

به گزارش « وقایع خبری» مولفان این کتاب در « برنامه ریزی و راهکارهای مقابله با بحران» تلاش کرده اند تا با تعریف بحران و شناخت آن به خوانندگان کتاب، آنان را با انواع بحران ،اثرات جانبی بحران و ویژگی های مشترک بحران آشنا نمایند .

مولفان تلاش کرده اند پس از بازنمایی و مفهوم شناسی بحران به «مدیریت بحران » پرداخته و برنامه مدیریت بحران را تالیف کرده و خوانندگان کتاب را با مدیریت بحران در هفت نکته کلیدی آشنا نمایند .

در بخشی از این کتاب (صفحه ۱۳) می خوانیم:

در بحران هدف‌های عمده به خطر افتاده است و فرصت براي تصمیم‌گیری نيز بسيار كم است و حادثه پيش آمده كاملاً غیرمنتظره و غافلگير كننده می‌باشد. در چنین شرايطي ديگر نمی‌توان از روش‌های معمول براي نشان دادن عکس‌العمل استفاده كرد. مديريت در چنين حالتي بيش از هر چیز به تجربه، مهارت، سرعت، هوشمندي، خلاقيت و موقع سنجي نياز دارد و با توجه به اطلاعات موجود بايد هرچه سریع‌تر موضوع ارزيابي و نسبت به آن اقدام شود. بديهي است هرچه اطلاعات موجود بيشتر و نظام اطلاعاتي كاراتر و توانايي بیش‌تری در پردازش سريع اطلاعات باشد، تصميمات اخذ شده می‌تواند بهترين نتايج ممكنه را به بار آورد. در چنين شرايطي معمولاً به علت دستپاچگي و شتاب‌زدگی و همچنين حاد بودن موضوع تصميم گيران معمولاً دستخوش اختلاف‌نظر شديد می‌شوند و ميان آنان درگيري پديد می‌آید كه موضوع را مشکل‌تر می‌سازد. لازمه رفع اختلاف آن است كه تصميم گيران در چنين شرايطي تلاش كنند با حفظ خونسردي با يكدگر بحث و گفتگو كنند.

این کتاب در ۵۰۰نسخه و با قیمت یکصدر هزار تومان از سوی انتشارات رویای آبی منتشر شده است .

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*