۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روان شناسی و مشاوره » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 20090
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
  • ارسال توسط :
یک کتاب خواندنی : راهنمای فرزندپروری موفق
یک کتاب خواندنی : راهنمای فرزندپروری موفق

یک کتاب خواندنی : راهنمای فرزندپروری موفق

سبک فرزند پروری من چگونه کمکم می کند در تلاش های فرزند پروری توفیق پیدا کنم؟

* دکتر کبری درویش پیشه – مشاور خانواده

انتشارات رشد دو سال پیش (۱۳۹۷) را با ترجمه « مجید رئیس دانا »وبه قلم دان دینک میر (پدر) ، گری مکی و دان دینک میر (پسر) روانه بازار کتاب کرد . کتاب « راهنمای فرزند پروری موفق». این کتاب که ترجمه خوب و روانی نیز دارد به خواننده (پدران و مادران ) به خوبی می آموزد تا چگونه به فرزند خود و خودشان کمک کنند . ناشر در زمان نشر این کتاب آورده است که بیش از سه میلیون پدر و مادر این کتاب را خوانده اند ومن نیز به عنوان مشاوری که قریب به ۳ دهه از عمر خود را با دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی سپری کرده ام و صاحب دو فرزندم ؛ پیشنهاد می کنم که علاوه بر پدران ومادران ، معلمان و حتی مربیان مهدهای کودک این کتاب را مطالعه و خواندن آن را هم به دیگران توصیه نمایند .

این کتاب ۲۴۷ صفحه ای که در قطع رقعی منتشر و با قیمت ۳۵هزار تومان وارد بازار کتاب شده است دارای هفت فصل است : ” شناخت خود و فرزند – درک باورها و احساسات – می توانید عزت نفس فرزندتان رابپرورانید- آموزش همکاری کردن – انضباط معقول و انتخاب راهکار “.

در بخشی از فصل اول این کتاب( شناخت خود و فرزند)  می خوانیم:

شما برای برقراری ارتباط با فرزندتان شیوه معینی دارید . می توانید آن را به عنوان سبک فرزند پروری خود در نظر بگیرید. فرزند پروری سبک های متفاوتی دارد که سه مورد آنها عبارتند از : دستور صادر کردن – بی تفاوت شدن و حق انتخاب دادن .تعداد کمی از مردم فقط از یک سبک پیروی می کنند و هریک از ما به سبک و راهکار معینی تمایل داریم . همان طور که در کتاب جلوتر می روید ، به شیوه فرزند پروری خود فکر کنید و از خودتان بپرسید : سبک فرزند پروری من چگونه کمکم می کند در تلاش های فرزند پروری توفیق پیدا کنم؟ شایسته ترین تلاش فرزند پروری کدام است؟و…