۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 3667
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
  • ارسال توسط :
یک کتاب ، یک شناخت نامه
یک کتاب ، یک شناخت نامه

یک کتاب ، یک شناخت نامه

این فرهنگ به ارایه معادل‌های لغات حوزه‌های مختلف رشته علوم ارتباطات اجتماعی می‌پردازد.

” فرهنگ علوم ارتباطات ” تالیف دکتر ” عبدالرضا شاه‌محمدی

* دکترآرش شایسته نیا، مدیرانتشارات رویای آبی

کتاب ” فرهنگ علوم ارتباطات ” تالیف دکتر عبدالرضا شاه‌محمدی در ۳۶۸ صفحه  توسط انتشارات زرباف چاپ و منتشر شده است .

در این فرهنگ ، واژگان و اصطلاحات حوزه‌های مختلف علوم ارتباطات اجتماعی مانند روزنامه‌نگاری، روابط‌عمومی، تبلیغات و بازاریابی، پخش رادیو و تلویزیونی، چاپ و نشر و فیلم و گرافیک آورده شده است.

دکتر شاه محمدی  در مقدمه کتاب نوشته است : ما در عصر ارتباطات و اطلاعات و در جامعه ارتباطات و رسانه‌ها زندگی می‌کنیم . هزاران نفر از شهروندان این مرز و بوم ، در سازمان‌ها و نهادهای ارتباطات جمعی ، صنعت چاپ و سایر رشته‌های مرتبط مشغول به‌کار هستند. هزاران دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های مختلف علوم ارتباطات اجتماعی در سراسر کشور در حال تحصیل هستند، بنابراین اصطلاحات متداول باید به نوعی در اختیار این قشر عظیم قرار گیرد.

وی که خود بیش از دو دهه از عمر خود را در نشریات گوناگون کشور سپری کرده و سال‌هاست که در حوزه علوم ارتباطات اجتماعی مشغول به تدریس می‌باشد، به خوبی از نیاز دانشجویان رشته‌های مختلف علوم ارتباطات اجتماعی به یک کتاب مرجع که بتواند سریع، معنای روشن و آشکاری را برای واژه‌های استفاده شده در متون تخصصی ارایه دهد، آگاه بوده و هست.

بر این اساس فرهنگ موجود به ارایه معادل‌های لغات حوزه‌های مختلف رشته علوم ارتباطات اجتماعی می‌پردازد.

* شناخت نامه دکتر عبدالرضا شاه محمدی :

دکتر عبدالرضا شاه محمدی فارغ التحصیل  رشته علوم ارتباطات اجتماعی است و  استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و مدیر مسئول فصلنامه ارتباطات و آموزش (در توسعه منابع انسانی) است .

 کتاب های ”  اقناع و تبلیغ: جامعه شناسی و فنون ” ، ”  درآمدی بر روش تحقیق ” ، ”  ارتباط موثر در مدیریت ” ، ”  ارتباط بین الملل ” ، ” مشتری مداری: راههای غلبه بر مشکلات فروش  ” ، ”  راهنمای طرح تحقیق در سازمان ها و دانشگاهها ” ، ” شیوه های گزارش نویسی (اداری و مطبوعاتی) ” ، ” دستور زبان انگلیسی (برای دانشجویان دانشگاه ها) ” و ” مبانی ارتباطات انسانی (روش‌های برقراری ارتباط موثر) ” از جمله آثار او در حوزه تالیف است .

دکتر شاه محمدی علاوه بر تالیف کتاب در حوزه ترجمه نیز فعالیت های چشمگیری داشته است و و تاکنون کتاب های ترجمه او با عناوین : ”  بهبود مهارت های ارتباطی ” ، ”  شیوه های بهبود عملکردها: ۲۴ شیوه بهبود عملکرد ” ، ” چگونه مدیر موفقی شوید : ۲۴ درس تغییر عملکرد روزانه کارکنان ” و ” كنترل رسانه ها ؛ نوام چامسكي ” چاپ و منتشر شده است .

او تاکنون استاد راهنما ، استاد مشاور و داور صدها عنوان پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده است .