۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 7049
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
  • ارسال توسط :
یک واحد عرضه گوشت منجمد در قزوین به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ شد
یک واحد عرضه گوشت منجمد در قزوین به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ شد

یک واحد عرضه گوشت منجمد در قزوین به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ شد

بیش از 400 کیلوگرم گوشت سردست منجمد تاریخ گذشته از یک واحد عرضه گوشت منجمد در شهر قزوین کشف و توقیف شد.

وقایع خبری : اداره کل دامپزشکی کلیه واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی و رستورانها را رصد کرده و متخلفینی که سلامت جامعه را به مخاطره بیندازند به مراجع قضایی معرفی می کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: پیرو بازدید های نظارتی و مشترک دستگاه های اجرایی از مراکز عرضه، بیش از ۴۰۰ کیلوگرم گوشت سردست منجمد تاریخ گذشته از یک واحد عرضه گوشت منجمد در شهر قزوین کشف و توقیف شد.

دکتر یداله کلهر با اشاره به تذکرات مکرر ابلاغ شده به واحد مذکور در زمینه رعایت موازین بهداشتی ، اعلام کرد: عدم تامین برودت مناسب برای نگهداری فرآورده های خام دامی، بهداشت نامناسب محیط وسردخانه، فروش ضایعات گوشت و حمل فرآورده خام دامی در خودروهای فاقد سردخانه از دیگر تخلفات واحد ذکر شده بود که منتج به پلمپ این مرکز عرضه گوشت منجمد، با نظر قاضی اداره تعزیرات شد.

این مقام مسئول در خاتمه افزود: وظیفه نظارت بر مبادی تولید، حمل، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در مراکز تولید، عرضه و رستورانها بر عهده دامپزشکی است که در همین راستا، نظارت های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر در حال انجام بوده و با تخلفات بهداشتی سلامت جامعه را هدف قرار گرفته باشد به شدت برخورد می شود.

دکتر کلهر در پایان به مدیران مراکز آموزشی و درمانی، رستورانها، تالارهای پذیرایی، اغذیه فروشان و… تاکید کرد: فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی به همراه مستندات شامل فاکتور معتبر و… تهیه کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب قابل پیگیری باشد.