۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بانکداری » فارس » مسکن
  • شناسه : 13084
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
  • ارسال توسط :
یک میلیون واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان کشور ساخته می‌شود
یک میلیون واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان کشور ساخته می‌شود

یک میلیون واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومان کشور ساخته می‌شود

در مهرگان قزوین باید خانه‌های کیفی با معماری ایرانی و اسلامی ساخته شود .

امروز و با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرخزاد معاون عمرانی و مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی وجمعی از مدیران استان عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان قزوین آغاز شد.

در فاز اول ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی با آماده سازی اراضی ۲۲ هکتاری در ناحیه شهری مهرگان انجام می شود و برای آماده سازی آن۸۰ میلیارد ریال و قرارداد فاز یک ۳۸ میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزینه شده است.

محمد اسلامی ، وزیر مسکن و شهرسازی در مراسم آغاز طرح اقدام ملی مسکن گفت : دولت در تأمین مسکن برای قشر کم درآمد برنامه گسترده‌ای را شروع کرده که در طرح اقدام ملی ۸۰۰ هزار واحد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۸۰۰ هزار نفر واحد شرایط هستند و برآورد این است همین افراد در برنامه مشارکت کنند.

اسلامی گفت: همچنین ۲۰۰ هزار مسکن برای محرومان پیش بینی شده و متقاضی باید قبل از اجرای طرح محل سکونت را تعیین کرده باشند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها باید به مسکن داده شود و تا پایان سال آینده شاهد افتتاح طرح اقدام مسکن باشیم.

اسلامی بیان کرد: در مهرگان قزوین شروع طرح اقدام ملی با ۱۲۰۰ واحد مسکونی است که باید خانه‌های کیفی با معماری ایرانی و اسلامی ساخته شود و مردم استفاده کنند.

وی گفت: برای استان قزوین ۱۰ هزار سهمیه تعیین شده و پیش بینی می‌کنیم همین تعداد نیز ثبت نام کنند.

اسلامی افزود: تأمین تأسیسات زیربنایی مهم است و برای ساخت تصفیه خانه و شبکه راه دسترسی مهرگان با کمک استانداری اقدام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در اجرای طرح سه جانبه برای تأمین زیرساخت‌ها در طرح اقدام ملی مسکن به صورت مشترک اقدام خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم سریع‌تر تصفیه خانه از محل ارزش افزوده که ایجاد می‌شود ساخته شود.

اسلامی بیان کرد: تأمین سرانه‌ها مهم است آنچه پیش بینی شده مدرسه، مسجد و کلانتری و سایر موارد باید رعایت شود تا مردمی که در مهرگان زندگی می‌کنند در رفاه باشند سرانه تعریف شود تا مشکلی نداشته باشند.