۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 31296
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۸
  • ارسال توسط :
یکی مرد جنگی به از صدهزار!
یکی مرد جنگی به از صدهزار!

یکی مرد جنگی به از صدهزار!

تجلیلی که در شان فرهنگ و ادب نبود!

ستاد شعر و ادب، مهدی مردانی را کمتر اهل قلم، بویژه در حوزه ی فرهنگ و ادب در سطح ملی و استان قزوین وجود دارندکه او را نشناسند و شاید همین موضوع و سرودن صدها شعر و انتشار دهها جلد کتاب در حوزه ی فرهنگ و ادب، بویژه برای کودکان و نوجوانان، این امکان را فراهم ساخت تا نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثارشان را در استان قزوین به این شاعر متعهد و پرکار اختصاص دهند.

بیست و یکم تیرماه، این رخداد ارزشمند فرهنگی و ادبی با عنوان “از تبار قلم” در قزوین و به مناسبت روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان (البته نه در زمان اصلی آن) توسط ادارات کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در سالن کوچک آمفی تئاتر کتابخانه علامه برگزار شد. گذشته از اینکه این دو اداره ی کل و واحدهای تحت امرشان، صدها پرسنل حقوق بگیر دارد و ایضا حداقل شهر قزوین دارای بیش از هزار هنرمند و اهل قلم می باشد، اما این همایش ادبی که قاعدتا بایستی نقطه ی عطفی برای تجلیل شونده و برگزارکنندگان چنین نشست هایی باشد، با کیفیتی نازل و تعداد نفراتی که در عکس مشاهده می شود برگزار شد که جای بسی تاسف داشت از عدم توانایی مجموعه ی برگزارکنندگان نشست به رعایت حداقل های مربوط به برگزاری چنین محافلی.
اگر چه جناب مردانی با آن روح بزرگ و دریایی اش به راحتی با این بی توجهی ها و کمکاری ها کنار آمده و در ابتدای سخنانشان هم با نگاهی به صندلی های خالی سالن، فرمودند”یکی مرد جنگی به از صدهزار!” اما به واقع آنچه در برگزاری این محفل فرهنگی رخ داد نه در شان یک فرهیخته ی ادیب و نه در شان مجموعه ی فرهنگی استان، بویژه دستگاههای برگزارکننده ی آن بود. مطمئنن اگر در پَسِ برگزاری این نشست، به جای اندیشه تهیه ی بیلان کاری، فکر و اندیشه ای فرهنگی و دلسوزانه وجود داشت، بایستی به حداقل های اطلاع رسانی، دعوت از اهل قلم، و بهره گیری از کارشناسان و اندیشمندان بزرگ در معرفی و شناساندن این ادیب فرهنگی، توجه ویژه می شد که نشد!
اگر چه پیرامون این نوع ناکارآمدی های مسئولین بویژه در حوزه ی فرهنگ و هنر، گفتنی بسیار است، اما مَخلَصِ کلام اینکه برگزار نکردن چنین برنامه ها -که قبل از برگزاری با بوق و کرنای زیادی همراه است،- به مراتب شایسته تر از برگزاری بی حاصل و تاسف بار آن خواهد بود!

*حسن شکیب زاده