۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دولت » ریاست جمهوری » قزوین
  • شناسه : 4793
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
  • ارسال توسط :
یکی از ویژگی های  مراسم اربعین مردمی بودن آن است
یکی از ویژگی های  مراسم اربعین مردمی بودن آن است

یکی از ویژگی های مراسم اربعین مردمی بودن آن است

حضور ۲۰ میلیون زائر مسلمان در مراسم اربعین بیانگر وحدت و انسجام کشورهای اسلامی است

حسینعلی امیری صبح روز شنبه در سفر به قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تامین امنیت برای مراسم اربعین حسینی اظهارداشت: یکی از ویژگی های مراسم اربعین مردمی بودن آن است و دولت فقط تسهیل کننده امور و برقرارکننده امنیت مراسم است.

وی اضافه کرد: اربعین را خود مردم اداره می کنند و در مسیر عتبات و داخل کشور با برپایی موکب هایی زمینه پذیریای و خدمت رسانی به زائران را مهیا کرده اند و تمام کارها با مشارکت خیرین و مردم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: برای ایجاد امنیت این مراسم دولت وارد کار شده و هفته گذشته وزیر کشور در عراق با مسئولان عراقی وزارت کشور و فرماندهای انظامی و انتظامی این کشور جلسات متعددی داشتند و در گزارشی که به ددر هیئت دولت ارائه شد همه شرایط برای برگزاری مراسم مها شده است.

وی اظهارداشت: آنچه در چند روز گذشته و بروز نا آرامی در چند شهر دیده شد به نظر می رسد ریشه در نقشه های شوم رژیم وهابی و صهیونیست ها و برخی کشورهای وابسته منطقه دارد که نمی توانند این اجتماع عظیم را تحمل کنند.

وی گفت: حضور ۲۰ میلیون زائر مسلمان که بیانگر وحدت و انسجام کشورهای اسلامی است بدون شک اسرائیل و وابستگانش را آزار می دهد و برای دشمنان سخت است که بپذیرند مراسم اربعین با حضور میلیونی مسلمانان و حتی غیر مسلمان از اروپا و آسیا برگزار شود لذا نار آرامی ها را شکل داده اند تا این حرکت را دچار آسیب کنند.

امیری گفت: با هوشیاری و توصیه مراجع عظام در کشور عراق موضوع نا آرامی ها در مسیر حل شدن است و دولت هم توصیه کرده فعلا از مرز خسروی زائران تردد نکنند تا شرایط در کشور عراق عادی شود.

وی اضافه کرد: به زائران توصیه می کنیم حتما به مواردی که از سوی مسئولان اعلام می شود توجه کنند و بویژه به مقررات کشور عراق احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و تاکید رهبری هم این است که با توجه به قانون این مراسم چون گذشته بدون هیچ مشکلی برگزار شود.