۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بازار » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 9711
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
  • ارسال توسط :
یکی از محل‌های پر خطر برای انتشار کرونا، جایگاه‌های سوخت است
یکی از محل‌های پر خطر برای انتشار کرونا، جایگاه‌های سوخت است

یکی از محل‌های پر خطر برای انتشار کرونا، جایگاه‌های سوخت است

باید تلاش کنیم مسائل بهداشتی در جایگاه‌های سوخت با جدیت بیشتری رعایت شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت کامل نکات بهداشتی در تمامی جایگاه‌های سوخت الزامی و اجباری است.

منوچهر حبیبی افزود : روز گذشته در جلسه با اتحادیه جایگاه داران سوخت استان قزوین نکات بهداشتی را به آنها یادآوری و تاکید کردیم همه کارکنان جایگاه‌ها به آن ملزم شوند تا از آسیب‌های آلودگی آن در امان باشیم.

وی بیان کرد: جایگاه‌های سوخت از مکان‌های پرخطر در انتشار ویروس کرونا هستند و فعالان این مراکز باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از این بیماری دقت بیشتری داشته باشند.

حبیبی افزود: بازرسی‌های ما نشان می‌دهد برخی جایگاه‌ها نکات بهداشتی را رعایت کرده اما برخی همچنان به آن اهمیت نداده اند و در این میان شهروندانی هم که برای سوخت گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند به نکلات بهداشتی بی تفاوت هستند که ای موضوع نگران کننده است.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد با این همه مشکلات ایجاد شده و فوت شدن برخی هموطنان متأسفانه برخی شهروندان موضوع پیشگیری را جدی نگرفته که باید یادآوری کنیم همچنان در پیک شیوع بیماری کرونا هستیم و غفلت از رعایت نکات بهداشتی می‌تواند زحمات کادر درمانی را هدر دهد.

جانشین رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به سوخت گیری روزانه حدود ۲۰۰ هزار خودرو در مناطق مختلف استان اضافه کرد: یکی از محل‌های پر خطر برای انتشار ویروس کرونا، جایگاه‌های سوخت است که آسیب پذیری بیشتری نسبت به مکان‌های دیگر دارد لذا باید با حساسیت و
دقت بیشتری با این موضوع بروبرو شد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم مسائل بهداشتی در جایگاه‌های سوخت با جدیت بیشتری رعایت شود و لوازم بهداشتی مورد نیاز جایگاه‌های سوخت را نیز تأمین کنیم تا از آسیب پذیری این مکان‌ها جلوگیری شود.

حبیبی اظهار داشت: در خصوص تأمین و توزیع دستکش و مواد شوینده و ضد عفونی کننده در استان مشکلی وجود ندارد و جایگاه‌های سوخت استان در این زمینه در اولویت قرار دارند و وسایل بهداشتی مورد نیاز آنها تأمین خواهد شد.

وی بار دیگر از شهروندان خواست در صورت حضور در جایگاه‌های سوخت اجازه دهند مأموران جایگاه نسبت به سوخت گیری اقدام کنند و در صورتی که خودشان سوخت گیری می‌کنند حتماً از دستکش استفاده کرده و هزینه را با کارت پرداخت کنند تا از آلودگی جلوگیری شود.