۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 16157
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۰۶
  • ارسال توسط :
یکی از سیاست های  قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان است
یکی از سیاست های  قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان است

یکی از سیاست های قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان است

بازدید سرزده رییس کل دادگستری استان قزوین از زندان مرکزی قزوین.


به گزارش “وقایع خبری “به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین به همراه دادستان مرکز و مسئولان قضایی استان از بخش‌های مختلف زندان بازدید کردند و روند برنامه‌های مختلف فرهنگی، امنیتی، حوزه غذا و سلامت زندانیان را مورد ارزیابی قرار دادند.
مقام ارشد قضایی استان ضمن بازدید از بخش های مختلف و پرداختن به مشکلات زندانیان، وی با حضور در بهداری این مرکز از زندانیان بیمار عیادت نمود وجویای احوال آنان شد.
در این دیدار رییس کل دادگستری استان يكي از اموری كه سبب رسيدگی به مشكلات زندانيان می شود را ديدار چهره به چهره با این افراد بر شمرد و تصریح نمود: این موضوع همواره مورد تاكيد ریاست معظم قوه قضائيه می باشد.
وی گفت: تاکید نظام اسلامی و یکی از سیاست های قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان است و دستیابی موثرتر به این امر نیاز به همکاری مددجویان دارد که بعد از آزادی مجددا، مرتکب جرم نشوند تا شاهد کاهش زندانیان در زندان‌های استان باشیم.
رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: بازدید مستمر مقامات قضایی از زندان ها، پیگیری مشکلات مددجویان، اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان در کاهش جمعیت کیفری موثراست.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی تعامل بین دستگاه قضایی و مسئولین زندان‌ها را بسیار مفید ارزیابی کرد و آن را گامی مؤثر در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و پیشگیری از وقوع جرم از جمله تسهیل اجرایی شدن فرایند کاهش آسیب ناشی از رفتارهای پرخطر برشمرد.
گفتنی است در این بازدید تعدادی از مددجویان از مرخصی پایان حبس برخوردار و درخواست های کتبی مددجویان اخذ شد تا مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم صادر گردد.