۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » جامعه » دانش و فناوری
  • شناسه : 27458
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
  • ارسال توسط :
یوسف نوری از مجلس رأی اعتماد گرفت
یوسف نوری از مجلس رأی اعتماد گرفت

یوسف نوری از مجلس رأی اعتماد گرفت

یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفت.

اگرچه مخالفین یوسف نوری ، دلایل روشنی برای مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داشتند، اما سرانجام نوری توانست با رای بالایی از مجلس ، سکاندار وزارتخانه مهم و در عین حال پرحاشیه آموزش و پرورش شود .

جواد نیک بین ، نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد و کوهسرخ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید در برنامه‌هایش تشریح می‌کرد چه رویکردی برای دانشگاه فرهنگیان و حذف مافیای کنکور دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین مسائلی است که این روز‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح است، آقای نوری باید پاسخ دهد چطور می‌خواهد اعتبار اجرای این لایحه را تأمین کند و برنامه‌اش برای تأمین اعتبارات این وزارتخانه چیست.

حسن نوروزی هم در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی کشور نقش محوری دارد مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز باید در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد مردم کشور سواد دارند، ادامه داد: امروزه تعداد آموزشگاه‌های کشور از ۵۰ هزار به ۱۲۰ هزار ارتقاء یافته و در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه شبانه روزی، ۱۶ هزار مدرسه نمونه دولتی، ۶۰ هزار مدرسه عشایری و ۱۴ هزار مدرسه شاهد ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی، ۸ سال در اختیار جبهه دوم خرداد، ۸ سال در اختیار جبهه تدبیر و امید بود و وضعیت فعلی را بر آن تحمیل کردند، عنوان کرد: امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می‌گیرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه‌ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است، گفت: وزیر پیشنهادی دارای سابقه ۵۵ ماه حضور در جبهه و جانبازی است.