۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت » بهداشت و درمان » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 16552
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
  • ارسال توسط :
یماران کرونایی باید تا ۱۴ روز قرنطینه شوند
یماران کرونایی باید تا ۱۴ روز قرنطینه شوند

یماران کرونایی باید تا ۱۴ روز قرنطینه شوند

افزایش آمار ابتلاء به کرونا در قزوین نشان دهنده این است که تصمیمات این ستاد به درستی اجرا نشده است.

هدایت‌الله جمالی پور، استاندار قزوین در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: بانیان برپایی مجالس ختم، با افرادی که امنیت و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند تفاوتی ندارند لذا باید برابر قانون با آنها برخورد شود.

استاندار قزوین افزود: برگزاری مراسم عزا و عروسی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش داده است در حالی که از این پس متخلفین به دستگاه قضائی و دادستانی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت مدتی طولانی از شیوع ویروس کرونا و ارائه آموزش‌های لازم و همچنین اعلام خطر از سوی متولیان، شیوع این ویروس همچنان جدی گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: باید تحلیل دقیقی در این خصوص انجام گیرد که چرا مردم صدای ما را که به دنبال دفاع از جان آنها هستیم نمی‌شنوند؟

جمالی پور با بیان اینکه کلیه تالارها، رستوران‌ها و فست‌فودها از روز چهارشنبه تا پایان ماه تنها به صورت بیرون بر می‌توانند به کار خود ادامه دهند، افزود: همچنین با دستگاه‌هایی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکرده و یا در اجرای این دستورات کوتاهی می‌کنند نیز، باید به شدت برخورد شود.

استاندار قزوین گفت: وقتی برپایی مراسم عروسی موجب عزادار شدن تعداد زیادی از مردم می‌شود پس طبق قاعده عقلی و دینی نباید مراسم عزا و عروسی را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونا باید کاملاً اجرایی شود، تصریح کرد: افزایش آمار ابتلاء به کرونا در قزوین نشان دهنده این است که تصمیمات این ستاد به درستی اجرا نشده چراکه در صورت اجرای دقیق تصمیمات ستاد کرونا، نمودار این ویروس در استان شیبی نزولی داشت.

استاندار قزوین تصریح کرد: خطر بیماری کرونا به مراتب بیشتر از یک جنگ سخت قلمداد می‌شود زیرا در جنگ نظامی دشمن را می‌بینیم و تعداد تلفات نیز بسیار کم‌تر است حال آنکه کرونا جان افراد زیادی را در زمانی بسیار کوتاه به خطر می‌اندازد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: کلیه پاساژها تنها به شرط فراهم آوردن ملزومات بهداشتی مجوز فعالیت دارند در حالی که اگر حتی ۱۰ درصد از مغازه‌داران نکات بهداشتی را رعایت نکنند پاساژ بسته خواهد شد.

مردم نسبت به مرگ‌ومیر کرونا بی‌تفاوت شده‌اند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: شوخی گرفتن کرونا در قزوین منجر به افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها شده این در حالی است که تصور می‌شود مردم به گزارش تعداد بالای مرگ‌ومیر در اثر ابتلاء به کرونا نیز عادت کرده‌اند.

حبیبی تصریح کرد: شاید تهیه چند مستند تلویزیونی از غسال‌خانه‌های قزوین موجب شود که مردم عمق فاجعه را درک کرده و بیشتر به نکات بهداشتی اهمیت دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ هزار نفر از هم استانی‌ها تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند در حالی که هشت هزار نفر از مردم نیز مشکوک به بیماری کویید ۱۹ هستند.

وی با بیان اینکه اگر روند ابتلاء به ویروس کرونا همچنان به همین شکل ادامه یافته و سازمان صمت و اتاق اصناف نیز با همین روند پیش روند قطعاً نمی‌توانیم کرونا را در استان کنترل کنیم خاطرنشان کرد: در صورتی که این دو دستگاه به درستی وظایف خود را انجام دهند ۴۰ تا ۵۰ درصد از مشکلات کرونایی استان در مدت زمان کوتاهی رفع می‌شود.

حبیبی گفت: همچنین اداراتی که کمتر از ۷۰ درصد نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند نیز باید توبیخ شوند زیرا میزان این رعایت‌ها اگر زیر ۹۰ درصد باشد به هیچ عنوان برای کنترل شیوع کرونا راهگشا نیست.

وی با اشاره به اینکه هیچ کلاس درسی به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و برپایی تمامی کلاس‌ها تنها به صورت مجازی میسر است افزود: این تعطیلی به منظور حفظ جان جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده به همین سبب از مردم می‌خواهیم که بیش از پیش به مصوبات ستاد کرونا توجه کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی باید تا ۱۴ روز قرنطینه شوند و اجازه حضور در جامعه را ندارند به همین سبب باید از طریق مخابرات و توسط تلفن همراه به صورت دقیق کنترل شده و در این مدت از منزل خود خارج نشوند.