۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فعالیتهای دینی » قرآن » قزوین
  • شناسه : 25548
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
  • ارسال توسط :
گلریزان قرآنی، پلی بین کتابت قرآن به عنوان نقشه راه زندگی و هنر است
گلریزان قرآنی، پلی بین کتابت قرآن به عنوان نقشه راه زندگی و هنر است

گلریزان قرآنی، پلی بین کتابت قرآن به عنوان نقشه راه زندگی و هنر است

نباید کتاب قرآن صرفا وسیله ای بر روی طاقچه منازل و یا کتابی برای قرائت در مراسمات عزاداری باشد .

وقایع خبری / توسعه فرهنگ قرآنی، کتابت قرآن و نشر آیات قرآنی از برکات تلفیق هنر و قرآن است که می تواند در ترویج فرهنگ قرآنی موثر باشد و هنرمندانی که این آثار را تهیه کرده و خیرینی که جهت امر خیر، برای این آثار هزینه می کنند، قطعا به این امر یقین دارند که این تلاش در جای مناسبی هزینه خواهد شد.

محمدقاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در اولین مراسم گلریزان قرآنی استان که به همت اداره کل اوقاف استان قزوین و همزمان با چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف مرحله استانی ویژه برادران که با حضور محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اساتید و فعالان فرهنگ قرآنی استان قزوین شب گذشته در حسینیه امینی‌های قزوین برگزار شد. ، گفت: : گلریزان قرآنی، پلی بین کتابت قرآن بعنوان نقشه راه زندگی و هنر است.

وی با اشاره به قدمت گلریزان در کشور تصریح کرد: این سنت حسنه از اوایل انقلاب در کشور رونق گرفت و شهید لاجوردی از خیرینی بود که برای آزادسازی زندانیان بسیار تلاش کرد و بنای آزادسازی زندانیان از همان زمان نهاده شد. همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می شود و امسال به همت خیرین نسبت به سال گذشته حدود دوبرابر سال های قبل، در جشن گلریزان علیرغم عدم جلسات حضوری، به همت ستاد دیه، هدایایی جمع آوری شد.

دادستان مرکز استان افزود: نباید کمک به افرادی که درگیر آسیب های اجتماعی شده اند را صرفا محدود به ماه رمضان نماییم چرا که جشن گلریزان تاریخ انقضا ندارد. با توجه به شرایط سختی که فرد در زندان قرار می گیرد آن هم نه به دلیل ارتکاب جرم بلکه به دلیل مسایل اجتماعی نوسانات بازار، تورم و دیگر مسایل. در واقع با بازداشت شدن یک فرد هم خانواده وی بی سرپرست می شوند و هم خانواده فردی که سرمایه خود را در اختیار این فرد قرار داده، گرفتار می شوند.

قاسمی با اشاره به جایگاه قرآن کریم در جامعه و جاری شدن مفاهیم آیات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: نباید کتاب قرآن صرفا وسیله ای بر روی طاقچه منازل و یا کتابی برای قرائت در مراسمات عزاداری باشد و گلریزان قرآنی یکی از راهکارهای استفاده از قرآن در امر خیر و خداپسندانه است و این جلسه دوروی یک سکه است که هر دو روی آن خیر و نیکی است.

وی در پایان تصریح کرد: ورود به این امر کمک به اجتماع است و امیدواریم با هدایت این کمک ها در اسرع وقت بتوانیم زندانیان بیشتری را به آغوش خانواده بازگردانیم.