۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 20458
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
  • ارسال توسط :
گزارش نهایی هواپیمای اوکراینی تا پایان سال منتشر می شود
گزارش نهایی هواپیمای اوکراینی تا پایان سال منتشر می شود

گزارش نهایی هواپیمای اوکراینی تا پایان سال منتشر می شود

سه کشور از چهار کشور دخیل در سانحه، گزارش فنی خود را به ما اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سه کشور دخیل در سانحه هواپیمای اوکراینی، نظر کارشناسی خود را درخصوص گزارش تیم بررسی سانحه داده‌اند و این گزارش تا پایان سال برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد.

به گزارش “وقایع خبری” ؛ کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در نشست خبری افزود: براساس ضمیمه شماره ۱۳ کنوانسیون شیکاگو، ایران گزارش خود را به چهار کشور دخیل در سانحه اعلام کرده است و این کشور‌ها ۶۰ روز فرصت دارند تا نظرات فنی خود را به تیم بررسی سانحه هوایی اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون سه کشور از چهار کشور دخیل در سانحه، گزارش فنی خود را به ما اعلام کرده‌اند و زمان ۶۰ روزه تا نهم اسفند به پایان خواهد رسید.

وی افزود: تا نهم اسفند منتظر گزارش کشور چهارم خواهیم ماند و اگر نظری از این کشور دریافت نشود، تیم بررسی سانحه هوایی، گزارش خود را تا پایان سال جاری برای عموم مردم منتشر خواهد کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ساخت هواپیمای یکصد نفره گفت: ساخت این هواپیما در مرحله مطالعات است و پیشرفت خوبی داشته‌ایم و شرکت‌های بزرگی در زمینه ساخت موتور هواپیما کار می‌کنند که امیدواریم گزارش موفقیت در ساخت این هواپیما را بزودی به مردم بدهیم.

دهقانی زنگنه درخصوص فروش بلیت پرواز‌ها در ایام نوروز هم گفت: از همه شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده با حداکثر ظرفیت، توان خود را در خدمت سفر‌های نوروزی قرار دهند و همه شرکت‌ها باید برای توان عملیاتی و ساعت پرواز‌های خود، ناوگان آماده به خدمت داشته باشند.

وی افزود: همه شرکت‌ها مکلفند هواپیمای بک‌آپ داشته باشند تا در موارد اضطراری و نقص فنی، نسبت به جابجایی هواپیما و رساندن مسافران اقدام کنند.

دهقانی زنگنه گفت: به شرکت‌ها ابلاغ شده پرواز‌ها را نباید ابطال کنند و هیچ شرکتی حق ندارد قبل از اخذ مجوز پرواز، اقدام به فروش بلیت کند و معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هم مکلف شده نسبت به برخورد با سایت‌ها و دفاتر متخلف که بلیت‌ها را بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند اقدام کرده و این سایت‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کند.