۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فعالیتهای دینی » مساجد
  • شناسه : 4313
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
  • ارسال توسط :
گر مردم دفاع نکنند زمین فاسد می‌شود
گر مردم دفاع نکنند زمین فاسد می‌شود

گر مردم دفاع نکنند زمین فاسد می‌شود

دشمن ترین دشمنان همانهایی هستند که خود و خیانت خود را پنهان می‌کنند و شما متوجه آن نشوید و یک‌دفعه مورد هجمه قرار می گیرید.

آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران گفت : آیا مسئولان به همان اندازه که حقوق می‌گیرند، برای مردم کار می‌کنند و آیا در جریان دردهای مردم هستند؟ امیدواریم خدا رئیس قوه قضاییه را حفظ کرده و خیر دهد.. آقای رئیسی مچ دزدها را می‌گیرد و دانه دانه محاکمه و برخورد قاطع می‌کند؛ برای ایشان دعا کرده و آرزوی توفیق داریم. خداوند انشاالله حافظ ایشان باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، گفت: دانش آموزان امانت‌های والدین هستند که برای آینده ساخته می شوند، دل آنها خالی و آماده برای کِشت است تا آموزگاران برای آن بذر بپاشند و ساخته شود.

وی افزود: اگر خدای ناخواسته از زبان آموزگاران برخی مبانی دین تشکیک و متزلزل شد، این بچه دیگر متزلزل بار می آید؛ دانش‌آموز بیش از اینکه به پدر و مادر شنوایی دارد به استاد و آموزگار خود شنوایی دارد، آنها امانت‌های خدا هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه عنوان کرد: آموزگاران در روز قیامت و در حساس ترین جا یعنی پل صراط باید پاسخگو باشند. خداوند در این خصوص سوال می‌کند. ممکن است خدای ناخواسته به واسطه بی توجهی و غفلت آموزگار این دانش آموز از همان اول نسبت به مبانی دینی کم تمایل شوند.

موحدی کرمانی ادامه داد: آقایان آموزگار بر خودتان رحم کنید، وقت عبور از صراط که بسیار سخت است سوالی که مرتب می‌شود از امانت و صله رحم است، اینکه با امانت الهی چه کار کردید؟ با بچه‌ها و انقلاب چه کردید، آنها را ساخته اید یا نه؟

وی بیان کرد: آموزش و پرورش مسئولیت «آموزش» و «پرورش» را بر عهده دارد که پرورش بار بسیار سنگینی دارد و ساده نیست که اگر به آن توجه شود از دانش‌آموز فردی ساخته می‌شود که مایه افتخار اسلامی قرآن می‌شود.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس،‌ تصریح کرد: اگر دفاع نکنیم دیگرنه مسجد نه منبر و نه مراسم عبادت داریم، هیچ چیز برایتان نمی‌ماند پس دفاع کنید. اگر مردم دفاع نکنند زمین فاسد می‌شود.وی افزود: خدا سپاه پاسداران و تمام کسانی که در مقام دفاع از کشور فعالیت می‌کنند را حفظ کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن دنبال حفظ منافع خود است، گفت: اگر بتواند حاضر است هزار دروغ بگوید تا یکی از منافع خود را تامین کند.

موحدی کرمانی بر همین اساس اضافه کرد: یکی از نکته‌های مورد توجه این است که توسط نیروهای مسلح ما دانشکده‌های نظامی عقیدتی سیاسی شده است، این برنامه خوبی است. یعنی جایی که اهل رزم و تیراندازی هستند، در کنار آن افراد را از نظر دینی و اخلاق می سازند، این مهم است و این بینش عقیدتی است که قرآن می‌گوید اگر شما ۲۰ نفر باشید و دشمن ۲۰۰ نفر باشد شما ۲۰ نفر بر آنها پیروز می‌شوید چرا که شما پایه های ایمانی قوی دارید و به همین دلیل مسلمین در میدان‌های نبرد پیروز شدند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که برای دفاع وجود دارد  این است که دشمن شناسی کنیم، اگر دشمن بود و شما نفهمیدید، این بزرگترین خطر است. دشمن ترین دشمنان همانهایی هستند که خود و خیانت خود را پنهان می‌کنند و شما متوجه آن نشوید و یک‌دفعه مورد هجمه قرار می گیرید. باید مواظب بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مراقب شعارهای زیاد و قشنگی که داده می‌شود باشید چرا که ممکن است یک عنصر خائن و دشمنان انقلاب این شعار را بدهند تا جذب کنند.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: در انتخابات مواظب باشید، همه به میدان می‌آیند و ادعا می‌کنند، گول شعارها را نخورید و خود طرف را بشناسید، اگر مطمئن شدید آدم راستگو، پاکدست و درستی است به او رای دهید، مواظب کیدهای مخفی منافقین و دشمن باشید و وقتی که مخفی باشد شما غافل هستید و یک مرتبه به شما حمله می کند به همین دلیل خطر نفاق در طول تاریخ اسلام و مسلمین هزاران برابر بیشتر است خطر مشرکین است.