۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 23872
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
  • ارسال توسط :
گروه‌های هدف و افراد در معرض خطر در اولویت واکسیناسیون  قرار دارند
گروه‌های هدف و افراد در معرض خطر در اولویت واکسیناسیون  قرار دارند

گروه‌های هدف و افراد در معرض خطر در اولویت واکسیناسیون قرار دارند

کشور برای واکسیناسیون ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر در روز آمادگی دارد.

با استفاده از واکسن‌های داخلی و خارجی، کشور آمادگی واکسیناسیون ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر در روز را دارد.

به گزارش “وقایع خبری” روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم اجرای دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی در مناطق قرمز و نارنجی کرونایی کشور، تصریح کرد: در سراسر کشور باید تست‌ها و پایش‌ها افزایش یابد و همچنین فاصله گذاری ها، کاهش تردد‌ها و تجمع‌ها نیز کنترل شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تسامح در اجرای پروتکل ها، تعلل از سوی مسئولان مربوط، تردد و تجمع غیرضرور شرایط را بدتر خواهد کرد.
روحانی افزود: قرارگاه مقابله با کرونا، نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی، ​هلال احمر، بسیج و سایرین با همه توان در کنار مدافعان سلامت هستند.
رئیس جمهور گفت: تلاش‌های زیادی شد، جلوی پرواز‌های هند و بسیاری از کشور‌ها را گرفتیم و در فرودگاه‌ها قرنطینه برقرار شد، اما در عین حال مسیر‌های غیرمجاز خیلی به شیوع موج پنجم کمک و کار را سخت کرد.
روحانی واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دو اصل مهم در مقابله با کرونا خواند و افزود: از جمعیت ۶۰ میلیونی بالای ۱۸ سال کشور باید ۶۵ الی ۷۰ درصد یعنی حدود ۴۲ میلیون نفر واکسینه شوند تا زنجیره شیوع قطع شود.
رئیس جمهور ادامه داد: گروه‌های هدف و افراد در معرض خطر در اولویت واکسیناسیون قرار دارند، از امروز کار بزرگی نسبت به هفته‌های پیش در زمینه واکسیناسیون آغاز می‌شود و آمادگی واکسیناسیون ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر در روز وجود دارد که مصونیت خوبی به وجود می‌آورد.
آقای روحانی گفت: در زمینه واکسن داخلی دچار مشکل بودیم و با وجود همه کمک‌ها توانمندی کشور برای رسیدن به تولید صنعتی تعداد زیادی واکسن فاصله داشت، اما این فاصله با تاخیر یکی دو ماهه به نتیجه رسید، در زمینه واکسن‌های خارجی نیز گرفتاری اولیه ما جا به جایی پول در شرایط تحریم بود که با یک سری گرفتاری‌های مفصلی حل و فصل کردیم، اما مشکل امروز، کمبود واکسن است.
رئیس جمهور افزود: کمبود واکسن به این معناست که کشوری به ما قول فروش واکسن می‌دهد، اما خود آن کشور گرفتار موج کرونا می‌شود و به دلیل نیازمندی‌های داخلی اش ارسال واکسن به ایران را به تاخیر می‌اندازد و این تاخیر‌ها کار ما را سخت می‌کند.
روحانی گفت: اکنون شرایط ما مناسب است و ان شاالله طی این هفته و هفته‌های آتی، در زمینه واکسن به شرایط بهتری می‌رسیم.