۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 30773
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
  • ارسال توسط :
گاهی اوقات ویروس آبله میمون می‌تواند از طریق هوا منتشر شود
گاهی اوقات ویروس آبله میمون می‌تواند از طریق هوا منتشر شود

گاهی اوقات ویروس آبله میمون می‌تواند از طریق هوا منتشر شود

استفاده از ماسک می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله میمون محافظت کند.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا اخیراً اعلام کرده «ماسک بزنید. استفاده از ماسک می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله میمون محافظت کند.»

این سازمان هنوز به بیماران مبتلا به آبله میمون توصیه می‌کند که از ماسک جراحی استفاده کنند، به‌ویژه کسانی که علائم تنفسی دارند و همچنین از سایر اعضای خانواده می‌خواهد که در حضور فرد مبتلا به آبله میمون استفاده از ماسک جراحی را در نظر بگیرند.

به گفته محققان، از زمان گزارش اولین مورد شیوع بیماری آبله میمونی در ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت)، بیش از هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و حداقل هزار مورد دیگر تحت بررسی هستند.

در شیوع‌های قبلی آبله میمون، بیشتر موارد در میان افرادی رخ می‌داد که تماس نزدیک با فرد یا حیوان آلوده داشتند، اما انتقال از طریق هوا همچنان تنها توضیح برای برخی موارد ابتلا بود.

بااین‌حال، آبله میمون بر خلاف پاتوژن‌هایی مانند ویروس کرونا یا آنفلوانزا به‌راحتی پخش نمی‌شود.

«آندریا مک کولوم»، کارشناس برجسته این سازمان در مورد ویروس، می‌گوید: «عفونت آبله میمون به تماس بسیار نزدیک مداوم نیاز دارد.»

او توضیح داد: «این ویروسی نیست که از فاصله چند متر منتقل شده باشد. به همین دلیل است که ما باید واقعاً مراقب باشیم که چگونه آن را چارچوب‌بندی کنیم.»

دکتر «دونالد میلتون»، متخصص ویروس‌ها در دانشگاه مریلند، گفت: «برنامه‌ریزی برای انتقال احتمالی آبله میمون از طریق هوا به‌ویژه در بیمارستان‌ها مهم است.»