۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 33423
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
  • ارسال توسط :
کوهنوردان انسانهایی با روح بلند هستند که با انگیزه بالا قله های مرتفع را فتح می کنند
کوهنوردان انسانهایی با روح بلند هستند که با انگیزه بالا قله های مرتفع را فتح می کنند

کوهنوردان انسانهایی با روح بلند هستند که با انگیزه بالا قله های مرتفع را فتح می کنند

کوهنوردان افراد گمنامی هستند که با روحیه ای مثال زدنی حتی در حوادث و بحران ها در کنار امدادگران قرار می گیرند تا نجات بخش جان انسانها باشند.

وقایع خبری: به مناسبت روز جهانی کوهستان و کوهنوردی، همایش اهدای نشان ملی سیمرغ کوههای ایران با حضور چهره های ارزشمند ملی استاد محمود سخت باز، مدرس دوره راهنمایان طبیعت گردی، استاد حسین نظر، دبیر پروژه سیمرغ کوههای ایران، استاد محمد اسدی چهره ملی کوهنوردی ایران، قاسم اللهیاری از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شاهین اسعدی رئیس هیئت کوهنوردی استان در سالن فرهنگسرای هشت بهشت قزوین برگزار شد.

شورای شهر از ورزش های همگانی برای ارتقای سلامت شهروندان حمایت می کند

قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با تبریک این روز به کوهنوردان و علاقمندان به ورزش کوهنوردی گفت :کوهنوردان انسانهایی با روح بلند هستند که با انگیزه بالا قله های مرتفع را فتح می کنند.

وی افزود: کوهنوردان افراد گمنامی هستند که با روحیه ای مثال زدنی حتی در حوادث و بحران ها در کنار امدادگران قرار می گیرند تا نجات بخش جان انسانها باشند و این روحیه فداکاری که بدون هرگونه توقعی دیده می شود برای ما الگو و ارزشمند است.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: حس مسئولیت پذیری کوهنوردان جای خرسندی دارد و باید این روحیه در جامعه نیز نهادینه شود تا بتوانیم به کمک دیگران رفته و حرکتی ارزشمند را ثبت و ضبط کنیم.

وی گفت: متاسفانه زیرساخت های خوبی در رشته کوهنوردی نداریم و بودجه شهرداری نیز کفاف حمایت های مناسب از این رشته را نمی دهد اما در حد توان در پشتیبانی از این ورزش و توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

اللهیاری اضافه کرد: در توسعه ورزش های همگانی، ورزش های پایه و فعالیتهایی که به سلامت شهروندان کمک کند نگاه تعاملی و همکاری داریم و امیدواریم در اعتلای این ورزش بتوانیم موثر باشیم.

در این مراسم حبیب الله راستاد، اصغر نیابی، قربان طاهرخانی، محمد حسین اینانلو، محمد تحقیقی، بهزاد فخیمی، منیره سادات حسینی، زهرا محمدی گرمارودی، شهین بابا شاهوردی، محمدرضا کشتکار، مهدی درزی رامندی، شاهین جلیلوند، نیما حاجی آقاسی، بهرام نیشابوری و جوانترین کوهنورد امیرعباس آذربایجانی به دریافت نشان سیمرغ کوههای ایران مفتخر شدند.