۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » اخبار استانی » جامعه
  • شناسه : 594
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
  • ارسال توسط :
کودک آزاری از جرائم عمومی است
کودک آزاری از جرائم عمومی است

کودک آزاری از جرائم عمومی است

کودک‌آزاری به عنوان یک پدیده اجتماعی عواقب و پیامدهای فراوانی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین به محض اطلاع از کودک آزاری صورت گرفته در استان ، از دختر بچه ۶ ساله ای که به دلیل اقدام خشونت آمیز مادر، مورد کودک آزاری واقع گردیده وبه علت جراحت در بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری شده بود عیادت کرد .

وی خاطر نشان کرد به استناد ماده ۵ قانون حمایت از کودکان ونوجوانان ، با عنایت به اینکه کودک آزاری از جرائم عمومی بوده واحتیاج به شاکی خصوصی ندارد لذا خواستار رسیدگی امور از مقامات صالح قضایی شد و در ادامه از مدیر کل بهزیستی خواست تا مادر وی نیز تحت غربالگری روان وارائه خدمات مشاوره ای لازم قرار گیرد . 

صدیقه ربیعی، دبیر مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه بخش مهمی از منابع مادی و معنوی کشورها صرف توجه به مسائل کودکان و حمایت روانی و جسمی از آن ها می شود،  اظهار داشت : کودکی دوران شکل‌گیری شخصیت و رشد و نمو جسمی، ذهنی، عاطفی و اخلاقی انسان است.

وی گفت:کودکان به لحاظ شرایط خاص این دوران از آسیب پذیری بیشتری در مقایسه با سایر سنین برخوردارند و به دلیل نداشتن توان جسمی و فکری لازم قدرت دفاع از خود و مقابله با ناملایمات محیط را ندارند و بیشتر در معرض آسیب های ناشی از آن قرار دارند. ربیعی افزود:از آنجا که آثار این ناملایمات بر کودکان عمیق و بادوام است و از جنبه های گوناگون تبعات ناگواری برای آینده فرد و جامعه خواهد داشت

وی تاکید کرد: لازم است تا این مسئله با جدیت دنبال شود و موارد آزار و اذیت کودکان در هر سطحی پیشگیری و مورد برخورد قانونی و اجتماعی قرار گیرد.

ربیعی در ادامه بیان داشت:کودک‌آزاری به عنوان یک پدیده اجتماعی عواقب و پیامدهای فراوانی دارد. از پیامدهای روحی و روانی گرفته تا پیامدهای جسمی و فیزیکی و همچنین پیامدهای اجتماعی. پیامدهای این امر می‌تواند کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد.

وی اطهار داشت:کودک‌آزاری می‌تواند باعث بروز آسیب‌های روانی طولانی‌مدت در کودک شود، به شکلی که کودک آزار دیده، در بزرگسالی مشکلاتی برای جامعه ایجاد نماید.

دبیرمرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک  در ادامه به راهکارهای مقابله با کودک آزاری اشاره کرد وافزود : مهمترین راهکار های مقابله با کودک آزاری به عنوان یک آسیب جدی ، مطالعه والدین، شرکت در مشاوره های تخصصی، پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها بوده و علاوه بر این، آموزش مهارت زندگی، فرزند پروری، شناسایی کودکانی که مورد خشونت قرار گرفته اند، شناسایی خانواده های در معرض آسیب، کودکان معلول و پیش فعال نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش آمار این نوع خشونت ها در جامعه باشیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروزه علاوه بر افزایش امکانات بهداشتی، آموزشی و پرورش،  دامنه حقوق کودک نیز به عنوان موجودی نیازمند حمایت ویژه، در جهت تعالی مادی و معنوی نسل آینده وسعت یافته است لذا خانواده ها در خصوص مسائل تربیتی فرزندان خود باید مهارت های زندگی و فرزند پروری را فرا گیرند.

وی در پایان اعلام کرد: به حمدالله بنا بر اظهارات پزشک معالج  و سوپروایزر بخش  بیمارستان شهید رجایی، حال عمومی کودک مساعد است و بنده نیز بعنوان دبیر مرجع متناظر ملی کنوانسیون حقوق کودک ، خود را مسئول وحامی حقوق کودکان این استان دانسته و در احقاق حقوق این کودک نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود .