۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 20309
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
  • ارسال توسط :
کودکان و نوجوانان هم در معرض خطر کرونا هستند
کودکان و نوجوانان هم در معرض خطر کرونا هستند

کودکان و نوجوانان هم در معرض خطر کرونا هستند

اگر کودکان مهارت لازم برای استفاده از ماسک را ندارند؛ بهتر است به جای ماسک از محافظ صورت (شیلد) استفاده شود .

تاکنون یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است.

دکتر سیما سادات لاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۶۹۰ نفر بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۹ بیمار کووید۱۹

وی افزود: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
دکتر لاری افزود: ۳ هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
خانم دکتر لاری گفت: تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۴۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، هم اکنون ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
وی افزود: شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان در معرض خطر کرونا هستند.
دکتر سیما سادات لاری افزود: همه گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان در معرض خطر کرونا هستند بنابراین استفاده از ماسک برای محافظت از کودکان ضروری است، البته برای کودکان باید از ماسک‌های مناسب با اندازه صورت استفاده شود.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: باید به کودکان آموزش داده شود که تحت هیچ شرایطی ماسک خود را با کسی تعویض نکنند به بخش جلوی ماسک دست نزنند و برای خارج کردن ماسک از بند‌های آن استفاده کنند. کودکان باید بیاموزند که در صورت مرطوب شدن ماسک باید آن را در سطل در دار بیندازند.
وی گفت: در صورتی که کودک اختلال شناختی یا تنفسی یا بیماری نقص ایمنی دارد یا به بیماری‌هایی مثل سرطان مبتلاست. برای استفاده از ماسک حتما باید با پزشک مشورت شود.
دکتر لاری ادامه داد: اگر کودکان مهارت لازم برای استفاده از ماسک را ندارند مانند کودکان دچار اختلال تکاملی، ناتوانی یا کم شنوایی یا معلولیت بهتر است به جای ماسک از محافظ صورت (شیلد) استفاده شود و محافظ‌های چند بار مصرف نیز باید هر چند وقت یکبار به درستی با آب و مواد شوینده شست و شو یا با الکل ۷۰ تا ۹۰ درصد ضدعفونی شوند.