۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » کهگیلویه وبویراحمد
  • شناسه : 36884
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
  • ارسال توسط :
کهگیلویه بویراحمد مشکلی از نظر کمبود آب ندارد
کهگیلویه بویراحمد مشکلی از نظر کمبود آب ندارد
رئیس جمهور در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد؛

کهگیلویه بویراحمد مشکلی از نظر کمبود آب ندارد

حضور مردم در استقبال از هیات دولت مسئولیت ما را چند برابر کرده است.

رئیس جمهور در دومین روز از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران محلی استان با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی از صنایع مهم کشور است که هم می‌تواند اشتغال، تولید و موجب توسعه هر منطقه شود گفت: به این استان سفر کردم تا طرح‌هایی که انجام شد را پیگیری کنم و هفده هزار میلیارد سرمایه گزاری در پتروشیمی انجام شد.

رئیس جمهور گفت: آبگیری سد چمشیر با پیگیری کارشناسان و وزارت نیرو و استاندار به نتیجه رسید، اگر کار شبانه روزی نمی شد، این طرح به نتیجه نمی‌رسید.

باید مدیریت آب صورت بگیرد

 رئیسی با بیان اینکه انتظار داشتیم برخی کارها زودتر به نتیجه برسد، گفت: باید مدیریت آب صورت بگیرد، استان کهگیلویه بویراحمد مشکلی از نظر کمبود آب ندارد، باید آب آشامیدنی و کشاورزی مدیریت شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: سدهای در دست اجرا باید پیگیری شوند، آبرسانی شود و مردم در استان مشکل نداشته باشند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیاردی در مجتمع پتروشیمی گفت: این مجتمع تولیدی و اشتغال زا است، که برای جلوگیری از هدر رفت فلرهای گازی احداث شد. 
رئیسی افزود: برق رسانی، آبرسانی اجرا شد، جاده پاتاوه ـ دهدشت دراین سفر تکمیل شد و چهار صد روستا از مزایای این جاده بهره‌مند شدند و دهدشت از بن بست خارج شد.

رئیسی با اشاره به تاکیدات خود به مدیران استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که دیشب برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه تاکید کردم که اولویت در جذب نیرو، باید بومی‌گزینی باشد، همچنین تاکید کردم که عامل مدیریت صحیح و کارآمد می‌تواند موثرتر از اعتبارات و منابع، کارها را به پیش ببرد.

رئیس جمهور همچنین تمهید مقدمات برای آغاز ساخت۱۰ هزار واحد مسکونی در یاسوج را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان و بیان کرد: ساخت این تعداد واحد مسکونی در کنار اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان باعث می‌شود، عقب‌ماندگی‌های کهگیلویه و بویراحمد در طرح ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی جبران شود.
حجت الاسلام رئیسی گفت: ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی مرتبط با معیشت مردم

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی مرتبط با معیشت مردم اظهار داشت: دولت در حال تلاش برای ایجاد ثبات در سفره و معیشت مردم و حتی بازار و حذف تاثیرگذاری نوسانات ارزی در قیمت کالاهای اساسی و کلیت بازار است. اعطای کالابرگ و اجرای این طرح می‌تواند تاثیرگذاری نوسانات ارزی بر سفره مردم را تا حدود زیادی کنترل کند.

اگر نتوانیم در عرصه داخلی ثبات داشته باشیم در عرصه روابط خارجی نیز موفق نخواهیم بود

رئیس جمهور در پاسخ به این مسئله که چگونه دولت توانسته روابط خارجی را به شکل مطلوبی گسترش دهد اما نتوانسته قیمت کالاهای اساسی را کنترل کند، اضافه کرد: سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است و اگر ما نتوانیم در عرصه داخلی ثبات و پیشرفت داشته باشیم در عرصه روابط خارجی نیز موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: حضور مردم در استقبال از هیات دولت مسئولیت ما را چند برابر کرده است. 
رئیسی با تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اضافه کرد: در سفر دوم مقرر شده وزارت نفت دو هزار و ششصد میلیارد تومان در  بخش‌های مختلف استان هزینه کند. 
رئیس جمهور گفت: تکمیل سد تنگ سرخ، احداث سد سقاوه، آبرسانی به دهدشت و لیکک، تکمیل بزرگراه یاسوج ـ سپیدان، رفع تنش آبی در مناطق عشایری و تکمیل زیرساخت‌های عشایری در سفر دوم در دستور کار است.
وی ادامه داد: مصوبات از طریق استاندار، معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران قابل پیگیری است و بخشی دیگر هم از طریق خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها نیز پیگیری می‌شود. 
رئیس جمهور در خصوص مطالبات مردم از جمله راه آهن اقلید یاسوج، مسکن خبرنگاران و کم بودن پروازهای فرودگاه یاسوج گفت: استاندار و مسئولان این مهم را در دستور کار قرار دهند تا تعداد پرواز‌های این فرودگاه افزایش یابد. 
دکتر رئیسی درمورد مشکل مسکن خبرنگاران هم افزود: باید تعاونی در این زمینه با عنوان تعاونی مسکن اصحاب رسانه تشکیل شود و از استاندار درخواست می‌کنیم که این موضوع را در دستور کار قرار دهد. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساخت راه آهن یاسوج به صورت ویژه پیگیری می‌شود گفت: امیدواریم در این زمینه شاهد تحولی شگرف باشیم. 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به جد پیگیر سدآبریز در کهگیلویه هستم ادامه داد: این سد یک مطالبه مهم مردمی است.
رئیسی با بیان اینکه این استان مبتلا به عقب ماندگی تاریخی است اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی انجام شد و باید خدمات زیادتری نیز باید انجام گیرد تا این استان به وضعیت مطلوب برسد. 
وی ادامه داد: سفر به کهگیلویه و بویراحمد با تاخیر انجام شد و دور بعدی هم برای پیگیری مصوبات این سفر نیز در استان نیز حضور پیدا می‌کنیم و ما تاکیدمان بر تلاش جهادی برای توسعه استان است. 
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی گفت: مشکلات این استان اولویت بندی می‌شود و هر جا که نیاز باشد با سرعت و دقت اعتبار اختصاص می‌دهیم. 
رئیس جمهور در پایان از اصحاب رسانه، رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای استان به صورت ویژه تقدیر کرد و افزود: تبیین و اطلاع رسانی خدمات نظام مسئولیت بسیار بزرگی است که این وظیفه را اصحاب رسانه به خوبی انجام دادند.