۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » صنعت، معدن و تجارت » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 19629
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۳
  • ارسال توسط :
کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می‌شود
کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می‌شود

کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می‌شود

برقراری ارتباط اقتصادی با کشور قزاقستان می‌تواند نتایج مثبتی را برای هر دو کشور به همراه داشته باشد.

کنسولگری افتخاری دو کشور ایران و قزاقستان با بهره از نماینده‌های دو کشور در آینده نزدیک برپا می‌شوند.

به گزارش “وقایع خبری” مهدی بخشنده با اشاره به امکان برپایی کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین گفت: برقراری ارتباط اقتصادی با کشور قزاقستان می‌تواند نتایج مثبتی را برای هر دو کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک ایرانی در قزوین به عنوان هاب لجستیک قزاقستان و یک قزاقستانی به عنوان نماینده افتخاری دولت ایران در قزاقستان هماهنگی‌های لازم را برای برقراری روابط روان اقتصادی ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: استان قزوین با داشتن هاب لجستیک جز استان‌هایی است که می‌تواند محصولات قزاقستان را به اقصی نقاط منطقه صادر کرده و محصولات ما را بدون محدودیت‌های دریایی به قزاقستان و از آنجا به سایر کشورهای اورآسیا و چین برساند.

بخشنده گفت: توسعه بازارهای صادراتی در مناطقی مانند اورآسیا و چین می‌تواند اسباب ایجاد یک تحول عظیم صادراتی شود که در این میان استان قزوین به عنوان اتاق اصلی کنسولگری در ایران شناخته شده و این مسئله به نوبه خود می‌تواند مؤثر باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر طرح کنسولگری افتخاری قزاقستان و فرآیند اجرایی آن با سرعت کم در حال پیشروی است اما می‌توان گفت که هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح تا حدودی انجام شده و خبرهای خوبی در راه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین با وجود تولید و تأمین مواد غذایی و صنعتی مختلف می‌تواند نقش مهم و مؤثری در تأمین نیازهای بازار کشور قزاقستان و سایر کشورهای همسایه آن داشته باشد و ما امیدواریم تسریع بیشتری در فرآیند اجرایی این طرح صورت گرفته و با اجرای آن امکان رشد اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم شود.