۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » سپاه
  • شناسه : 16135
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
  • ارسال توسط :
کمک‌های مؤمنانه  باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند
کمک‌های مؤمنانه  باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند

کمک‌های مؤمنانه باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند

آماده گسترش بیمارستان‌های سیار هم هستیم .

در موج سوم کرونا و پس از فرمان فرماندهی معظم کل قوا در قالب مأموریتی ویژه و با ظرفیت کامل به میدان آمده ایم.

وقایع خبری – سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در جلسه قرارگاه امام رضا (ع) سپاه که در قالب ارتباط زنده تصویری با فرماندهان نیرو‌های چندگانه سپاه، سازمان بسیج مستضعفین، فرماندهان سپاه استانی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، افزود: پس از فرمان اخیر فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رهنمود‌های نافذ معظم له در آیین تحلیف دانش آموختگان نیرو‌های مسلح در روز گذشته و شکل گیری عزم و اراده ملی مجدد برای مهار پدیده و ویروس کرونا، مصمم هستیم با شتاب گرفتن اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه و امدادرسانی به بیماران کرونایی و آرایش جدید فعالیت‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های ثابت، سیار و صحرایی سپاه، این مأموریت مهم در شرایط پیش رو به گونه‌ای شرافتمندانه انجام گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت جهادی نیرو‌های مسلح و با همکاری مردم موج جدید این بیماری مهار شود.
در ادامه مسئولان سپاه استانی قم، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ، مسئولانی از نیروی زمینی سپاه و رئیس بیمارستان بقیه الله اعظم گزارشی از آخرین اقدامات خود در بحث درمان بیماران کرونایی و همچنین اقداماتشان در خصوص تولید و توزیع ماسک و همچنین کمک‌های مؤمنانه ارائه کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع بندی این ارتباط زنده تصویری با تشکر از همه اقدامات از همه فرماندهان و نیرو‌های سپاه قدردانی کرد و گفت: با همه ظرفیت به میدان آمده ایم و آماده کمک به نهاد‌های مسئول در امر مقابله با کرونا هستیم.

سردار سرلشکر سلامی افزود: متناسب با رشد بیماری همه ظرفیت‌های مراکز درمانی و بیمارستانی سپاه به میدان می‌آیند و بر حسب نیاز وزارت بهداشت هم آماده گسترش بیمارستان‌های سیار هم هستیم.
وی بر بهره گیری از ظرفیت‌های بسیج جامعه پزشکی هم تاکید کرد و گفت: باید در این تشکل افرادی تربیت و به بیمارستان‌ها اعزام شوند تا به نوعی در خدمت کادر بهداشت و درمان قرار گیرند و بتوانند جایگزین کادر پرتلاش بیمارستان‌ها که در این چند ماه خسته شده اند، شوند.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: هیچ آینده معینی برای کرونا متصور نیستیم و علاوه بر روش‌های گذشته باید از روش‌های ابتکاری و جدید در این بخش استفاده کنیم و تنها راه برخورد منطقی با بیماری کرونا این است که همه تلاش هایمان به قطع زنجیره کرونا منتهی شود و قطعاً در این بخش نیازمند همکاری جدی مردم و مسئولان هستیم.

سردار سلامی افزود: در تولید و توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی به خصوص میان خانواده‌های کم بضاعت هم باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا امکان دسترسی به ماسک برای همه افراد جامعه محقق شود و حتماً باید از مردم هم بخواهیم که تا حد امکان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با اشاره به این که کمک‌های مؤمنانه هم باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کند، گفت: در برخی مراسم‌ها از جمله روز‌های پایانی ماه صفر باید این کمک‌ها با استفاده از روح لطیف و انسانی مردم، اوج بگیرد تا شاهد حل مشکلات نیازمندان باشیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما همه اقدامات صورت گرفته در این باره را رصد می‌کنیم که حتماً در هفته‌های آینده این جلسات را ادامه خواهیم داد و امیدواریم شاهد نزولی شدن آمار‌های مرتبط با بیماری کرونا باشیم.