۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » خانواده
  • شناسه : 34033
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
  • ارسال توسط :
کمبود مراکز مشاوره ازدواج نسبت به جمعیت کشور
کمبود مراکز مشاوره ازدواج نسبت به جمعیت کشور

کمبود مراکز مشاوره ازدواج نسبت به جمعیت کشور

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد مراکز مشاوره ازدواج با جمعیت همخوانی ندارد.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: در حال حاضر تعداد مراکز مشاوره ازدواج متناسب با جمعیت نیست و به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک مرکز مشاوره وجود دارد که این رقم در مقایسه با تعداد جمعیت کم است.

وی  درباره راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج در روستا‌ها اظهار داشت: اگر بتوانیم در همه  شهرستان‌ها مراکز مشاوره ازدواج راه‌اندازی کنیم، این مراکز می‌توانند به روستا‌ها نیز خدمات ارائه کنند. از این رو هنوز برنامه‌ای برای راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج در روستا‌ها نداریم و اگر قرار باشد راه‌اندازی شود دفاتری در بخش‌ها و نه در روستا‌ها ایجاد خواهد شد، چرا که  ظرفیت این امر در روستا‌ها وجود ندارد.

متقی فر اضافه کرد: متأسفانه تعداد نیروی انسانی که بتواند این دفاتر را راه‌اندازی کند، همچنین افرادی که دارای صلاحیت باشند و بتوانند نسبت به مسئله خدمات را ارائه کنند، کم است. مثلاً در یک سال، ۶۰۰ هزار ازدواج رخ می‌دهد؛ بنابراین اگر مشاوره پیش از ازدواج رایج شود، مطمئناً نیروی انسانی بیش از این نیاز خواهیم داشت. به همین دلیل باید دانشگاه‌ها در زمینه تربیت نیرو‌های کارآمد و دارای صلاحیت در زمینه مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، کمک کنند تا مراکز مشاوره، خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کنند.

وی افزود : استان‌های سمنان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با کمبود مراکز مشاوره ازدواج مواجه هستند و در تلاشیم از طریق راه‌اندازی سامانه مشاوره پیش از ازدواج، بخش عمده‌ای را پوشش دهیم تا در شهر‌ها و روستا‌هایی که دسترسی به مراکز مشاوره ندارند، از طریق فضای مجازی بتوانیم  نیاز‌های آنها را تأمین کنیم.