۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 7068
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
  • ارسال توسط :
کلیه  فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی به طور دقیق  رصد می شود
کلیه  فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی به طور دقیق  رصد می شود

کلیه فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی به طور دقیق رصد می شود

اموال و امكانات عمومی كه در اختيار دستگاه ها و نهادها قرار دارد، نبايد مورد سوء استفاده قرار گیرد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس قانون همه دستگاه ها مکلفند با عوامل اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند و این به معنای جانبداری از یک کاندیدای مشخص نیست و همه باید تلاش کنیم تا انتخابات در فضایی امن و آرام و در سلامت کاملو رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
به گزارش ” وقایع خبری ” و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در چهارمین نشست شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: اصل پیشگیری در بسیاری از موضوعات بخصوص مسائل اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است و پیشگیری به عنوان یکی از وظایف قانونی قوه قضاییه همیشه مورد تاکید است، زیرا رعایت اصل پیشگیری هزینه های کمتری را برای فرد، جامعه و حاکمیت به دنبال دارد و نتایج آن نیز برای جامعه مطلوب‌تر خواهد بود.
 دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: نگاه دستگاه قضایی در بحث تخلفات انتخاباتی، برخوردی نیست بلکه سیاست قوه قضاییه پیشگیرانه است، البته این به معنای چشم پوشی از جرائم نیست و چنانچه جرمی واقع شد ما بر اساس قانون تکلیف داریم پرونده قضایی تشکیل و برخورد کنیم و در این مسیر با هیچ شخص، گروه و جناحی تعارف نداریم.
 وی در ادامه بیان داشت: اقدامات پیشگیرانه با توجه به وضعیت هر حوزه انتخابیه باید بومی سازی شود تا بتوان نظارت و کنترل دقیق تر و هدفمندی نسبت به موضوعات حوزه های مختلف داشته باشیم و با برنامه در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی گام برداریم که در این خصوص از سوی ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی برنامه و تمهیداتی اندیشیده شده است.
 قاسمی تاکید کرد: بر اساس قانون همه دستگاه ها مکلفند با عوامل اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند و این به معنای جانبداری از یک کاندیدای مشخص نیست و همه باید تلاش کنیم تا انتخابات در فضایی امن و آرام و در سلامت کاملو رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
 این مقام قضایی استان با اعلام اینکه اولین نشست کارگروه رصد فضای مجازی در استان برگزار شد، اذعان داشت: استفاده از فضای مجازی به دلیل گستردگی، تنوع و سرعت بالا، بسیار فراگیر است و کارکردهای مثبت و منفی دارد، اما باید شرایطی ایجاد شود تا فضای مجازی فرصتی مناسب برای فعالیت های مجاز انتخاباتی باشد و کاندیداها از این فضا برای معرفی خود و بیان برنامه های آینده به درستی و بدون تخریب چهره دیگران استفاده کنند.
 دادستان مرکز استان قزوین تاکید کرد: با تقسیم کاری که در کارگروه رصد فضای مجازی انجام گرفته، کلیه فعالیت های انتخاباتی در شبکه های مختلف اجتماعی در فضای مجازی به طور دقیق رصد می شود و امیدواریم فعالان فضای مجازی هشدارها را جدی گرفته و در مسیر قانون حرکت کنند و کاندیدای انتخاباتی و هواداران آنها نیز فعالیت انتخاباتی را در این فضا در چارچوب قانون انجام دهند.
 وی تاکید کرد: اموال و امكانات عمومی كه در اختيار دستگاه ها و نهادها قرار دارد، نبايد مورد سوء استفاده قرار گیرد و له یا علیه كانديداها استفاده شود و مدیران دستگاه ها موظفند در این خصوص نظارت دقیق داشته باشند تا تخلفی از سوی زیرمجموعه ها صورت نگیرد و چنانچه تخلفی مشاهده شود، حتما برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
 محمد قاسمی بیان داشت: در تمامی زمینه ها مردم بهترین ناظر هستند و در بحث انتخابات نیز می توانند به خوبی ایفای نقش کنند و در راستای سلامت و امنیت انتخابات کمک کار دستگاه های متولی باشند.
 دادستان مرکز استان قزوین در پایان اظهار داشت: سامانه ارتباط پیامکی شهروندان با دادستانی راه اندازی شده است و مردم می توانند جرائم و تخلفات انتخاباتی را به صورت پیامک از طریق شماره ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ اطلاع رسانی کنند تا در راستای پیشگیری از وقوع جرم، تصمیمات لازم اتخاذ شود و همچنین از طریق سامانه “سجام” می توانند تخلفات را به دستگاه قضایی اعلام کنند.