۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار
  • شناسه : 37124
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۴
  • ارسال توسط :
کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی دو خواهر در اینستا گرام
کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی دو خواهر در اینستا گرام

کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی دو خواهر در اینستا گرام

فریب ظاهر زیبا و پررنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید .

دو خواهر که به بهانه فروش اسباب‌بازی در اینستاگرام ۸۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.
 سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این پرونده گفت:مدتی قبل فردی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش اسباب‌بازی، از وی کلاهبرداری کرده‌اند.
 شاکی در ادامه اظهار داشت:در فضای مجازی مشغول جست‌و‌جو بودم که یک صفحه اینستاگرامی تبلیغاتی از اسباب‌بازی‌های باکیفیت و جدید با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه، یک اسباب‌بازی انتخاب کردم و آن را خریدم اما بلافاصله پس از واریز وجه شماره من را مسدود کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.
این مقام انتظامی بیان کرد:کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به کارگیری فنون تجربی و علمی، گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی کرده و پس از تشریفات قضایی مجرمین را که دو خواهر جوان بودند در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ معظمی‌گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شاکی‌ها به بیش از ۳۰ نفر و ارزش مالی حدود هشت میلیارد ریال افزود:متهمین که دو خواهر بودند پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اسباب‌بازی با قیمت مناسب، مراجعه‌کنندگان را ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کالا کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن آنها نبودند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که فریب ظاهر زیبا و پررنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بستر‌های رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice.ir گزارش کنید.