۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 12509
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
  • ارسال توسط :
کشور را نمی توان به سمت تعطیلی کشاند
کشور را نمی توان به سمت تعطیلی کشاند

کشور را نمی توان به سمت تعطیلی کشاند

رسانه‌ها باید همچنان به موضوع کرونا و لزوم مراقبت شهروندان بپردازند.

جمالی پور استاندار قزوین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: امروز هیچکس با کمبود ماسک مواجه نیست و هر فردی موظف است که قبل از ورود به ادارات ماسک تهیه کند و اگر لازم شد ادارات به صورت رایگان آن را در اختیار افراد قرار دهد.

جمالی پور افزود: سه تا چهار ماه است که کادر درمان و پزشکی درگیر این بیماری هستند و اضافه شدن بیماران بر وخامت اوضاع می‌انجامد، بنابراین اولین وظیفه هرکس رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری است.

او با بیان اینکه این بیماری ممکن است تا پایان سال ادامه باید، اظهار داشت: تا مادامی که این بیماری وجود داشته باشد، همچنان خطر ابتلا نیز وجود دارد که شدت و نوع آن را دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: در دوره فروردین تا پایان اردیبهشت، چون با رعایت نکات بهداشتی و توجه به پیشگیری روبرو بودیم شرایط استان کاهش بود، اما از زمانی که این موضوع کمرنگ شد دوباره با افزایش ابتلا به این بیماری مواجه شدیم.

استاندار گفت: در تمام روستا‌های استان باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و ستاد مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم را پیگیری کند.

او با بیان اینکه نتایج و مصوبات این ستاد‌ها باید جمع آوری و مورد بررسی قرار دارد، اظهار داشت: نماینده دولت در روستا‌ها دهیار است و این اختیار باید به دهیاری‌ها داده شود که بر حسب بررسی و صلاحیت به ورود و خروج روستا‌ها دخالت کنند.

جمالی پور بر همکاری نیروی انتظامی با دهیاران تاکید کرد و گفت: هرکجا لازم شد باید مقررات ترافیکی و انتظامی اعمال شود و اگر روستایی دهیاری ندارد، بخشداری وارد کار شده و نشست‌هایی در این رابطه تشکیل دهد.

استاندار در ادامه گفت: هرگونه شروع فعالیت در مراکز اجتماعی و فرهنگی باید بدون ایجاد تجمعات و کمرنگ شدن پروتکل‌های بهداشتی دنبال شود.

جمالی پور تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود سینما‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند نباید به گونه‌ای باشد که فردا همه صف اول سینما باشند، در مهدکودک‌ها نیز همین موضوع صادق است و نظارت‌ها باید در این مراکز افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: قرنطینه و کنترل اجتماعی فقط تا زمانی جوابگو خواهد بود و کشور را نمی توان به سمت تعطیلی کشاند، چون این بیماری همواره وجود دارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است.

استاندار با بیان اینکه رسانه‌ها باید همچنان به موضوع کرونا و لزوم مراقبت شهروندان بپردازند، یادآور شد: در این چهارماه گذشته از فضای مجازی گرفته تا وبگاه‌ها، پیام رسان‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها، نشریات و روزنامه‌ها همه پای کار بودند و انصافا جای دارد که از زحمات آن‌ها به صورت ویژه تشکر و قدردانی شود.