۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 15264
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۶
  • ارسال توسط :
کشمکش استقلال با فدراسیون برای استراماچونی
کشمکش استقلال با فدراسیون برای استراماچونی

کشمکش استقلال با فدراسیون برای استراماچونی

پاسخ منفی سازمان لیگ به باشگاه استقلال.

این روزها محبوب‌ترین خبر پیرامون باشگاه استقلال به اخبار بازگشت سرمربی پیشین این تیم مربوط می‌شود. آندره‌آ استراماچونی به صدر اخبار باشگاه استقلال برگشته و هر شایعه‌ای پیرامون او برای هواداران این تیم جذاب و خواندنی است. البته این یک روی سکه است و روی دیگر آن اصلاً خوشایند هواداران نیست چرا که نشان از مسدود بودن راه بازگشت مرد ایتالیایی دارد.

در حالی که چند روز پیش نصرالله عبداللهی سرپرست تیم استقلال مدعی شد ۷۰، ۸۰ درصد کارهای بازگشت استراماچونی انجام شده اما جمعه شب خبرنگار ایتالیایی اعلام کرد که بازگشت این مربی پیچیده شده است. جیانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار معروف اسکای ایتالیا که رابطه نزدیکی با استراماچونی دارد نوشت: «استراماچونی تمایل به بازگشت دارد ولی قوانین جدید وضع شده امکان بازگشت نمی‌دهد. استراماچونی به استقلال بازمی‌گردد؟ اگر فقط به او بستگی داشت پاسخ مثبت بود اما در حال حاضر اوضاع پیچیده است. تماس‌ها و مذاکرات این مربی و باشگاهی که چند ماه پیش با اکراه از آن جدا شد، در روزهای اخیر بخوبی در جریان بود و حتی بین طرفین توافق بسیار نزدیک شده بود.

اکنون مشکل قانون داخل ایران است که نمی‌گذارد مربیان و بازیکنان خارجی به این کشور بیایند. این قانون باعث درگیری بین استقلال و فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش شده است. اما استقلال به نوبه خود معتقد است این قانون در مورد استراماچونی صدق نمی‌کند زیرا او قبلاً در ایران کار کرده است. مدیرعامل استقلال (سعادتمند) حتی در این خصوص تهدید به استعفا کرده است زیرا نظر آنها در این خصوص تغییری نکرده است.» در حالی این خبرنگار ایتالیایی صحبت از استعفای سعادتمند کرد که روز گذشته این موضوع توسط مسئولان باشگاه استقلال رد شد.

همچنین روز گذشته یوسف دانشیار مترجم سابق استراماچونی در گفت‌و‌گو با ورزش سه اعلام کرد که تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه استقلال برای استراماچونی ارسال نشده و مذاکرات انجام شده فقط در سطح توافقات شفاهی بوده است. دانشیار که از نزدیکان و معدود افراد مورد اعتماد استراماچونی است و بطور کامل در جریان روند مذاکرات استقلال با سرمربی ایتالیایی قرار دارد، درباره پیشنهاد باشگاه استقلال و شایعاتی که درخصوص حضور استراماچونی در قطر برای تماشای بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا منتشر می‌شود، گفت: «این روزها اخبار تعجب برانگیزی را در مورد استراماچونی شنیده‌ایم و افراد مختلفی به صورت مداوم این خبرها را برای استرا می‌فرستند که خیلی از آنها حقیقت ندارد. از ۱۰ روز گذشته تاکنون هیچ اتفاق جدیدی در روند مذاکرات استراماچونی با باشگاه استقلال رخ نداده است.

استرا و مدیران استقلال با همدیگر مذاکره کرده‌اند و یکسری صحبت‌هایی انجام شده که مذاکرات مثبتی بوده است. «این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که پاستورلو، مدیر برنامه‌های استراماچونی در پستی اینستاگرامی مدعی شد که در حال حاضر هیچ اقدام مشخصی برای بازگشت استراماچونی از طرف باشگاه صورت نگرفته است. همچنین باید یادآور شد در حال حاضر یک دعوای حقوقی بین استرا و باشگاه نزد فیفا مطرح است.

پاسخ منفی سازمان لیگ به باشگاه استقلال
باشگاه استقلال در راستای بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی سرمربی پیشین و ایتالیایی این باشگاه درخواست کتبی خود را به سازمان لیگ ارسال کرد که سازمان لیگ به صورت رسمی پاسخ منفی خود را به این باشگاه ارائه داد.

آبی‌پوشان در تاریخ ۱۶ شهریور به صورت کتبی درخواست رسمی‌شان را به منظور اخذ مجوز بازگشت آندره‌آ استراماچونی به سازمان لیگ ارسال کردند که سازمان لیگ با این توضیح که چون استراماچونی تا پایان فصل با استقلال نبوده و بعد از ترک تهران قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ و این باشگاه فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی کرده، بنابراین عقد قرارداد آن باشگاه با استراماچونی برخلاف مصوبه سازمان لیگ بوده و ممنوع است.