۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 9090
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۴۴
  • ارسال توسط :
کشف ۴۶ میلیون دستکش از ۴ انبار در تهران
کشف ۴۶ میلیون دستکش از ۴ انبار در تهران

کشف ۴۶ میلیون دستکش از ۴ انبار در تهران

کشف میلیون‌ها ماسک و دستکش و ژل از محتکران

وقایع خبری : همزمان با اجرای طرح مقابله با محتکران اقلام پزشکی مرتبط با کرونا در کشور در ۱۰ روز گذشته بیش از ۷ میلیون ماسک، ۸۵ میلیون دستکش و ۱۸ تن ژل ضدعفونی‌کننده و ۷ هزار لیتر الکل از متهمان در استان تهران با همکاری وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، دفاع و نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه کشف و متهمان به شعب تعزیرات و دادسراهای مراکز استان فرستاده شدند. این در حالی است که همچنان با کمبود این اقلام در داروخانه‌های کشور رو به رو هستیم و مردم دست خالی بر می‌گردند.
به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات درباره روند کنترل و نظارت بر بازار مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده‌ها گفت: برای متخلفان و محتکران جریمه ریالی و اشد مجازات – ۱۰ تا ۲۰ سال زندان – در نظر گرفته خواهد شد و با توجه به حجم تخلف در شرایط فعلی حتی می‌تواند منجر به اعدام نیز برای مجرمان بشود.
رایگانی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در نظام توزیع گفت: در دو سه روز اول ناهماهنگی در وزرات بهداشت بود که ۲ میلیون ماسک به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل و بعد از هماهنگی، بقیه تحویل وزارت بهداشت و هیأت امنا شد.

کشف ۴۶ میلیون دستکش از ۴ انبار در تهران
 سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت نیز از کشف انبار بزرگ دستکش در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: سه‌شنبه گذشته ۴ انبار بزرگ در جنوب پایتخت توسط مأموران پلیس شناسایی شد که تا این لحظه بالغ بر ۴۶ میلیون دستکش از انبارهای مذکور کشف شده است. بالغ بر یک ماه است که این اقلام از گمرک ترخیص شده اما در انبارها نگهداری شده است. علاوه بر متهمان این پرونده‌، ۱۲ پرونده نیز از قبل تحویل‌ مراجع قضایی شده و دادگاه متهمان آنها در اسرع وقت و به‌صورت علنی برگزار خواهد شد.

کشف ۳۰هزار دستکش در چهارمحال و بختیاری
غلامعباس غلامزاده فرمانده انتظامی استان گفت: در پی گزارشی مبنی بر خودداری یکی از داروخانه‌های شهرستان کیار از فروش دستکش لاتکس، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده موضوع در دست بررسی قرار گرفت که در بازرسی از این داروخانه۳۰ هزار دستکش احتکار شده کشف و متصدی این داروخانه تحویل مراجع قضایی شد.

پلمب ۹ واحد متخلف صنفی در مراغه
سرهنگ رمضان اللهوردیان فرمانده انتظامی مراغه نیز گفت: در راستای اجرای طرح شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف و نظارت بر توزیع دارو و تجهیزات پزشکی، اکیپ‌های مشترک نظارتی و بهداشتی پلیس از ۴۰ واحد در این شهرستان بازدید کردند که در این بازدیدها، هفت رستوران و قهوه خانه سنتی به‌دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و تخلف در عرضه قلیان و نیز دو واحد داروخانه و تجهیزات پزشکی به‌دلیل احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی با صدور اخطاریه کتبی پلمب شدند.

 کشف ۳ میلیاردی مواد شوینده در اسلامشهر
سردار محسن خانچرلی – فرمانده انتظامی استان تهران – گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان اسلامشهر موفق به شناسایی یک واحد صنفی احتکار‌کننده مواد شوینده در شهرستان شدند.
مأموران پس‌از شناسایی واحد صنفی متخلف و با هماهنگی مقام قضایی وارد کارگاه شده و در بازرسی از آنجا موفق به کشف ۳۸۱ هزار و ۵۶۹ بسته انواع مواد شوینده خارجی به ارزش ۳ میلیارد ریال شده و در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف ۲ هزار ژل ضدعفونی‌کننده در خلخال
فرمانده انتظامی شهرستان «خلخال» از کشف ۲ هزار عدد ژل ضدعفونی‌کننده قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان خبر داد.
سرهنگ سید هادی موسوی در این باره گفت: مأموران انتظامی ایست بازرسی «خلخال-اسالم» هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه وانت پیکان حامل کالای قاچاق را توقیف کردند که در بازرسی از خودروی توقیفی ۲ هزار عدد ژل ضدعفونی‌کننده که به‌صورت قاچاق و بدون مدارک قانونی حمل می‌شد؛ کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.