۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 23024
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
  • ارسال توسط :
کشف روشی جدید برای درمان سرطان سینه
کشف روشی جدید برای درمان سرطان سینه

کشف روشی جدید برای درمان سرطان سینه

کرایوکتومی یا روش انجماد تومور‌ها اندازه پستان را حفظ می‌کند.

وقایع خبری- یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که می‌توان برای درمان سرطان سینه به جای خارج کردن پستان از بدن، از روش انجماد تومور‌ها استفاده کرد. مطالعه‌ای بی سابقه نشان داده است که می‌توان سرطان‌های سینه که روند رشد کندی دارند را با استفاده از فناوری انجماد تومور بسیار هدفمند درمان کرد و بدون نیاز به جراحی از بین برد.
  آزمایشات نشان می‌دهد که این روش در زنان مبتلا به سرطان پستان کم خطر و بالای ۶۰ سال، مؤثر است.
دکتر ریچارد واین جراح سینه در مرکز تحقیقات سرطان غربی در ایالات متحده می‌گوید: Cryoablation یا ریشه کنی از طریق انجماد راه حلی است که تومور‌های پستان را با خیال راحت، سریع و بدون درد یا نیاز به جراحی از بین می‌برد. 
او افزود: این روش بافت‌های بیمار را در معرض سرمای شدید قرار می‌دهد تا بدون نیاز به بیهوشی در کلینیک آن‌ها را از بین ببرد.

این مطالعه جدید که شامل تقریباً ۲۰۰ زن بود، نشان داد که پس از حذف سرطان پستان کم خطر، بیماران به مدت ۳ سال بدون سرطان باقی ماندند.دکتر واین بیان کرد: از این روش درمانی می‌توان برای درمان سرطان‌های استخوان، کلیه، پروستات و انواع دیگر نیز استفاده کرد.

به گفته محققان، بر خلاف روش لامپکتومی یا ماستکتومی یعنی خارج کردن پستان از بدن، کرایوکتومی یا روش انجماد تومور‌ها اندازه پستان را حفظ می‌کند، خطر عفونت را کاهش می‌دهد و از ایجاد زخم جلوگیری می‌کند و همچنین به بیماران امکان می‌دهد تا به سرعت فعالیت طبیعی خود را از سر بگیرند.